پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر با بیان این که دشمن تلاش می کند با ایجاد تفکرات معارض، شیعه و سنی را به جان هم بیندازد، بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر امروز در همایش تبلیغی روحانیون اهل سنت کردستان که در مرکز همایش کتابخانه امام خامنه ای سنندج با حضور معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ یکی از موضوعات مهم در حوزه روحانیت است و یکی از رسالت های مهم بر عهده روحانیون شیعه و سنی است و این رسالتی از جنس رسالت انبیاء الهی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: تبلیغ یعنی ایجاد بصیرت در دین؛ تبلیغ یعنی اینکه ما مردم را از لایه های ظاهری به لایه های درونی دین هدایت کنیم.

این استاد حوزه بیان کرد: دین همراه با بصیرت ارزش و معنا پیدا می کند لذا وقتی که کار عالم را نگاه می کنیم ارزش کار عالم دینی از عابدی که روزها و شبها مشغول عبادت است، بسیار بالاتر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: عالم دینی با بصیرت دادن به مردم و آگاه کردن آنها نسبت مسائل موجود و آرمان های حیات بخش دین، باعث می شود که جامعه در مسیر درست قدم بردارد.

مدیر حوزه علمیه کردستان افزود: کار تبلیغ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از مسائل مهمی که باید همه ما به آن توجه داشته باشیم این است که به برکت انقلاب اسلامی امروز وحدتی مثال زدنی در بین عالمان شیعه و سنی وجود دارد.

استاد حوزه ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است و هر جایی که ردپایی از دشمن در آنجا بوده است، آن محل، اختلاف و از هم دور شدن را می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر با بیان این که دشمن تلاش می کند با ایجاد تفکرات معارض، شیعه و سنی را به جان هم بیندازد، تصریح کرد: ایجاد وهابیت و سلفی گری در جامعه اهل سنت که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آنها به عنوان اهل سنت آمریکایی نام می برند و در مقابل جریاناتی در شیعه هستند که به جای وحدت موضوع برائت را مطرح می کنند، رهبری از این جریانات به عنوان تفکرات انگلیسی نام می برند.

مدیر حوزه علمیه کردستان در پایان خاطرنشان کرد: وحدت و همگرایی می تواند دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان ناکام بگذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha