جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری سیدالشهدا سلام الله عليه در مسجد حاجی خان ارومیه

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: جریان تحریف با تمسک به سه گروه راویان، تاریخ نویسان و فتوا دهندگان به دنبال تحریف جریان عاشورا و نهضت امام حسین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام سید احمد قره باغی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران، صبح امروز در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ایرانی‌ها جزء اولین افرادی بودند که برای سیدالشهدا(ع) مجلس علنی عزاداری برپا کردند و این افتخار بزرگی برای ما است.

وی افزود: برنده اصلی تاریخ و تمدن کسی نیست که حرکت‌های موقت تاریخی را شکل می‌دهد، بلکه کسی است که خود را با جریان‌های موقت مشغول نمی‌کند و در تاریخ جریانی را ایجاد می‌کند که تا ابد باقی بماند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با اشاره به اینکه بعد از واقعه کربلا دشمن وقتی دید لکه ننگی بر دامن آن‌ها نشسته به تحریف جریان اهل بیت(ع) پرداختند، گفت: شبکه‌ای از تاریخ نویسان، حدیث نگاران و فتوا دهندگان را دشمن راه انداخت و تاریخ نگاران با تحریف خود، تمام فضیلت‌هایی که از انبیاء برای ۱۸ ذی الحجه بود را تغییر دادند.

حجت الاسلام قره‌باغی با بیان این‌که گروه دیگری عهده‌دار جعل روایت از پیامبر شدند، گفت: جاعلین روایت در مورد روزه و شادی عاشورا هم از پیامبر به جعل روایت پرداختند و حتی در این مورد برخلاف مبانی اصیل دینی عمل کردند.

وی گروه سوم در تحریف عاشورا را فتوا دهندگان عنوان کرد و یادآور شد: مفتی‌ها و فتوا دهندگان در مواضع مهم، بیش از راویان و تاریخ نویسان محل مراجعه مردم بودند و اگر مردم آگاه به زمان نباشند، فریب این جریان‌ها را خواهند خورد و لذا امروز نیز می‌بینیم که با خط گرفتن از انگلیس و آمریکا به تحریف جریان اسلام می‌پردازند.

عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران خاطر نشان کرد: همه مراجع و بزرگان شیعه بدون استثنا مدافع جبهه مقاومت هستند اما برخی از جریانات تا به حال هیچ موضع مثبتی در این زمینه نشان نداده‌ و تاکنون در دفاع از خط مقاومت و سردار سلیمانی نیز حتی کلمه‌ای بر زبان نیاورده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از جریانات به اسم اسلام، به دنبال شکاف در بین شیعه هستند، گفت: لازم است تا اهم و مهم در خصوص اسلام و مناسبت‌های دینی را به درستی درک کنیم و اجازه ندهیم وقایع اسلامی و شیعی به فراموشی سپرده نشود.

عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران یادآور شد: مراسم امسال غدیر در ارومیه بسیار باشکوه برگزار شد که نظیر آن تاکنون دیده نشده بود و لذا ضروری است تا دیگر مراسمات مذهبی نیز اینچنین برگزار شود.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    این عکس خیلی دلم رو به درد آورد من مردی تقربیا 60 ساله هستم . قبل و بعد از انقلاب را به چشم دیده ام اون زمان توی در دهه محرم توی یه کوچه حداقل 3 تا جلسه ی عزاداری برگزار میشد بچه برای عزاداری از مردم پول جمع میکردن، مسجدا جای سوزن انداختن نبود ، مادرم من رو میبرد روضه ، یادش به خیر ، یه بار شب تاسوعا توی یزد بودم رفتم تو مسجد نماز بخونم 20 نفر داشتن عزاداری میکردن از کجا تا به کجا رسیدیم
    • شیخ مهدی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      این جلسه برای افراد خاص بوده نه جلسه عمومی
    • . IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      کسانی که روضه را افسردگی می دانند، فتیله کرونا رو بالا کشیدند و مدام پمپاژ ترس می کنند، رسیدگیهاشون توی بیمارستانها هم که...