شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
IMG_5782.JPG

حوزه/ حجت الاسلام منافی با تأکید بر لزوم ارتباط بیش از پیش علمای شیعه و سنی با یکدیگر، گفت: حضور علمای دو مذهب در مساجد یکدیگر محبت و همدلی را تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین منافی امروز در نشست مشترک روحانیون شیعه و اهل سنت که در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان نقده برگزار شد با بیان این که دامن زدن به مباحث قومیتی به ضرر کشور و دین است، اظهار داشت: تفرقه به نفع دشمن است و آذربایجان غربی به عنوان استانی که مذاهب و ادیان مختلف در آن زندگی می کنند، شناخته می شود، لذا باید بیشتر از دیگران به مسئله وحدت دقت کنیم.

وی افزود: جریان های انحرافی از داخل شیعه مثل حجتیه و شیعه انگلیسی و از بین اهل سنت وهابیت و ... به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمین هستند و علم تفرقه را بلند می کنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، ادامه داد: در کشورهای منطقه دشمن با طرح مباحث مذهبی و قومی، شیعه و سنی را به جان هم می اندازد، اما در ایران به برکت جمهوری اسلامی زمینه آزادی برای شیعه و سنی فراهم شده است و هر دو مذهب با آزادی کامل مفاهیم مذهب خود را تبلیغ می کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط بیش از پیش علمای شیعه و سنی با یکدیگر، گفت: حضور علمای دو مذهب در مساجد یکدیگر محبت و همدلی را تقویت می کند.

حجت الاسلام منافی اضافه کرد: عرفه، قربان، فطر، مبعث و ... از اعیاد مشترک بین شیعه و سنی است و چه زیبا می شود جشن های این ایام به صورت مشترک برگزار شود. همان اندازه که ما به حضرات معصومین ارادت داریم، اهل سنت هم ارادت می ورزند و برای ایجاد یک حرکت تقریبی می توان در اعیاد علمای شیعه و سنی در جشن ها و برنامه های یکدیگر شرکت کنند.

تاریخ با حفظ خط قرمز مذاهب بیان شود

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام حسین فیروزی به لزوم ارتباط بیش از پیش علمای شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: نمی شود تاریخ را کتمان کرد، اما باید حفظ حرمت مقدسات اهل سنت و شیعه خط قرمز باشد و جلساتی که با حضور علمای شیعه و سنی تشکیل می شود کسانی که برای مقدسات دو مذهب احترامی قائل نیستند در جلسات نباشند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده تصریح کرد: باید برنامه ریزی شود تا جلسات بین علمای شیعه و سنی در طول سال دایر باشد و این جلسات می‌تواند در مدارس علمیه و مساجد برگزار شود و این امر موجب تقویت دوستی بین مذاهب می شود.

وی در پایان گفت: اختلافات نشأت گرفته از عدم شناخت همدیگر است و باید جلساتی برای شناخت بهتر از مذاهب اسلامی تشکیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha