جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامہ جواد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی گفت: احترام به محرم الحرام بر همه لازم است و پیام امام حسین(ع) و کربلا فقط برای شیعیان نبوده، بلکه مخاطب تمامی مسلمانان و حتی غیرمسلمانان نیز هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی رئیس حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی لاهور پاکستان در کنفرانس «حرمت محرم» اظهار داشت: اهداف مهم برگزاری این کنفرانس، وحدت امت اسلامی و احیای پیام قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اقدامات دولت نسبت به محرم الحرام تاکید کرد: به محض فرا رسیدن ماه محرم فضا ناامن می شود، دولت و رسانه ها نیز طوری جلوه می دهند که محرم الحرام ماه ناامنی است. اینطور نیست، این تصوری نادرست است. احترام به محرم الحرام بر همه لازم است و پیام امام حسین(ع) و کربلا فقط برای شیعیان نبوده، بلکه مخاطب امام حسین(ع) و کربلا تمامی مسلمانان و حتی غیرمسلمانان نیز هستند که باید این پیام به گوش همه برسد.

رئیس حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی افزود: سیدالشهداء برای حفظ دین، جان گرانبهای خود را فدا کردند، لذا حرمت محرم باید رعایت شود. اگر حرمت محرم حفظ شود، دین مبین اسلام در امان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha