شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جامعہ عروۃ الوثقیٰ لاہور میں وحدت امت کانفرنس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نقوی گفت: مهم ترین هدف نبوت، دعوت به اتحاد و همبستگی بر اساس قرآن است و فقط وحدت برای وحدت یا وحدت برای اجتماع نباشد بلکه وحدت در راستای اطاعت از دستور قرآن باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به مناسبت هفته وحدت و جشن میلاد صادقین، کنفرانس امت واحده‌ با حضور علمای برجسته و رهبران احزاب مذهبی در جامعه عروة الوثقی لاهور برگزار شد.

سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان، ایاز رئیس شورای عقیدتی اسلامی پاکستان، پیر نقیب الرحمن روحانی معروف اهل سنت، علامه سید ضیاءالله شاه بخاری رئیس جمعیت متحد اهل حدیث پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین امین شهیدی رئیس امت واحده پاکستان، پیر سید چراغ الدین شاه رئیس جامعه سراجیه اسلام آباد پاکستان، محمدرضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، مفتی راغب نعیمی مدیر جامعه نعیمیه، مولانا عبدالخبیر آزاد رئیس کمیته رویت هلال پاکستان و دیگر علمای برجسته در آن کنفرانس حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی و رئیس نهضت بیداری امت مصطفی با تبیین هدف برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: مهم ترین هدف نبوت، دعوت به اتحاد و همبستگی بر اساس قرآن است و فقط وحدت برای وحدت یا وحدت برای اجتماع نباید باشد بلکه وحدت در راستای اطاعت از دستور قرآن باشد.

وی با اشاره به اینکه وحدت متعلق به امت و تربیت امت قبل از وحدت شرط است، گفت: جمع شدن و گرد هم آمدن جامعه ای که تربیت نشده منجر به خودآزاری می شود که زیان های مختلفی را به دنبال خواهد داشت و به جای منفعت، به یکدیگر آسیب خواهد رساند. تنها پس از تربیت اخلاقی، چنین جامعه ای مملو از محبت و برادری به‌ وجود خواهد آمد. امت سازی و تربیت آن اولین هدف و گامی است که با آن می توان به تمام اهداف دینی که پیامبر آرزوی آن را داشت، رسید.

وی در ادامه گفت: یکی از فضایل مؤمنان این است که به یکدیگر رحم می کنند و بر دشمنان بسیار سخت می گیرند. ولی متاسفانه امروز مسلمان برادر مسلمان خود را دشمن می داند و با دشمنان مسلمانان مهربان است این به خاطر عدم شناخت دشمن و تنگ نظری است. یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس، رساندن این پیام است که با وجود همه اختلافات فرقه ای، مسلمانان، امت پیامبر آخرالزمان هستند و شایسته است که با همدیگر با مهربانی رفتار شود.

سید جواد نقوی ضمن تاکید بر تقویت نهضت های بیداری اسلامی، تصریح کرد: تلاش های نافرجام دشمنان در مقابله با نهضت های بیداری اسلامی، نشانه عظمت و اهمیت این نهضت ها و نوید رشد روزافزون آن است. بهترین راه برای حفظ منافع ملت‌های اسلامی، عمل به دستورات اسلام و نفی اهداف امپریالیستی دشمنان و مستکبران، است. جهان اسلام امروز باید برای حفظ عزت و آبروی خود قدم بردارد، برای سیادت خود بجنگد، به تکامل فکری و قوت و انرژی معنوی خود پایبند باشد، به خدا توکل کرده و به یاری خدا ایمان محکم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha