دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کویته

حوزه/ مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مراسمی به مناسبت دهه مبارک فجر در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان برگزار شد.

ضیاءالله لانگو وزیر ایالتی، حسین درویش وند سرکنسول جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی از مجلس‌ وحدت مسلمین پاکستان ، مولوی عطاء الرحمان از جماعت اسلامی بلوچستان، راحیله درانی رئیس سابق مجلس ایالتی بلوچستان و دیگر شخصیتهای دو کشور در این مراسم سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این مراسم گفت: ۶۰ سال پیش جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شد و آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سازمان ملل را به بردگی گرفتند. در آن زمان شخصی خدایی برخاست و به مردم آموخت که بیدار شده و در مقابل ظلم قیام کنند. امام خمینی با پیروی از سیره پیامبران، نمرود و فرعون زمان را به چالش کشید.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی همچون پرتوی نوری در سراسر جهان درخشید و ظلم و ستم مستکبران جهانی را به چالش کشید و این انقلاب کانون امید مستضعفان و محرومان جهان شد.

ضیاءالله لانگو وزیر ایالتی کویته نیز در این مراسم، چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی به مردم ایران تبریک گفت.

حسین درویش وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران هم گفت: دوستی دو کشور برادر اسلامی ایران و پاکستان جاودانه است و باید تجارت بین ایران و پاکستان گسترش یابد.

در این مراسم میرچنگیز خان جمالی رئیس حزب مردم پاکستان ایالتی بلوچستان، ملک نصیر شاهوانی رهبر پارلمانی حزب ملی بلوچستان، اعضای شورای ولایتی و شخصیت های مختلف شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha