شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امن کانفرنس پریس کلب کوئٹہ

حوزه/ مولانا عبد الخبیر آزاد گفت: تمامی امت اسلامی در کنار مسلمانان مظلوم فلسطین و غزه ایستاده اند. همه ما وظیفه داریم با مردم مظلوم غزه ابراز علاقه، همبستگی و همکاری کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس علمای پاکستان کنفرانس «صلح؛ پیام پاکستان» در باشگاه مطبوعاتی کویته برگزار شد. که میهمان ویژه آن مولانا محمد عبدالخبیر آزاد رئیس کمیته رؤیت هلال پاکستان، خطیب و امام جماعت مسجد بادشاهی لاهور بود.
در این کنفرانس حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی، شیخ ولایت حسین جعفری، دکتر محمد حسین حسینی، مولانا انوارالحقانی، دکتر عطار رحمان، قاری عبدالحفیظ، قاری عبدالرشید هزاروی، مفتی محمد روزی خان، قاری مهرالله و شخصیت های سر شناس سیاسی اجتماعی سخنرانی کردند.
مولانا عبدالخبیر آزاد در این کنفرانس گفت: اسلام دین صلح است. که احترام به انسانیت، هماهنگی مذهبی، بردباری و جامعه ای عاری از خشونت را آموزش می دهد. توطئه های شوم دشمن برای جلوگیری از ترویج و گسترش پیام پاکستان با حمایت همه جانبه منبر و محراب ناکام مانده است. پیام پاکستان روایت بزرگ پاکستان است که کمر تروریسم و افراط گرایی را شکسته است.
وی به فعالیت های قدرت‌های بزرگ استعماری اشاره کرد و بیان داشت: مردم پاکستان متحد هستند و همیشه متحد خواهند ماند. اجازه نخواهند داد که برنامه شیطانی قدرت های دشمن در پاکستان موفق شود. قدرت های دشمن می خواهند با راه اندازی جنگ داخلی و ایجاد هرج و مرج این کشور را تضعیف کنند.
امام جمعه مسجد شاهی لاهور تصریح کرد: پاکستان بر اساس کلمه طیبه به وجود آمده است و قلعه اسلام است. نیروها و نهادهای امنیتی با فداکاری های بی سابقه خود، امنیت و دفاعی پاکستان را تقویت کرده اند. علما و مردم از نیروهای مسلح و سازمان های امنیتی شجاع خود حمایت می کنند و همیشه به خاطر امنیت این کشور در کنار آنان خواهند ایستاد.
وی تأکید کرد: مردم بلوچستان مردمی غیور، صادق و وطن دوست هستند. آنان همیشه برای پاکستان فداکاری های بزرگی کرده اند.
وی در پایان گفت: انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان با ممنوعیت مراسم سال نو، همبستگی خود را با مسلمانان مظلوم غزه نشان داد. امروز تمامی امت اسلامی در کنار مسلمانان مظلوم فلسطین و غزه ایستاده اند. همه ما وظیفه داریم با مردم مظلوم غزه ابراز علاقه، همبستگی و همکاری کنیم.
سخنرانان دیگر در این کنفرانس ابراز داشتند: کنفرانس «صلح؛ پیام پاکستان» پیام صلح، آشتی، عشق و علاقه را به همراه دارد. هیچکس اجازه گسترش هرج و مرج و فرقه گرایی در پاکستان را نخواهد داشت و ما اجازه نخواهیم داد که هیچ برنامه یا توطئه دشمن علیه کشور به نتیجه برسد. ثبات بلوچستان ثبات پاکستان نیز است. ما کشورمان را قوی تر از قبل خواهیم دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha