چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حاجی آباد

حوزه / امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد گفت: آمریکا ناقض حقوق بشر است و از صلاحیت و صداقت لازم برای سخن گفتن در باب حقوق بشر برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اولین روز ماه مبارک ذی الحجه سالروز ماندگارترین پیوند آسمانی میان حضرت علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و تشکیل خانواده الهی است.

حجت الاسلام شریفی افزود: مهمترین ملاک و انتخاب همسر مطابق با آیات قرآنی و سفارش و توصیه های ائمه معصومین و الگوی ازدواج حضرت زهرا و حضرت علی(ع) «ایمان» به ارزش های اسلامی و التزام عملی به آن در زندگی فردی و زناشویی است.

وی بیان داشت: در دنیای امروز که مادیات و رفاهیات و وسایل زندگی تجملاتی برای بعضی خانواده ها ملاک و معیار خوشبختی قرار گرفته است زندگی بی پیرایه و ساده اما سراسر لطافت و مهرورزی این دو زوج آسمانی بهترین برای خوب زندگی کردن و مهر ورزانه زندگی کردن است تا با پرهیز از اینگونه مخارج که با معیارهای اسلامی ازدواج تناسب ندارد زمینه خوشبختی زوج های بسیاری که با مشکلات مالی رو به رو هستند فراهم شود.

امام جمعه حاجی آباد افزود: عضویت در سازمان های بین المللی (مانند شانگ های و بریکس) برای هر کشوری و کشور ما در وجهه حقوقی و بین المللی است که برای اعضا ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: بهره مندی از مزایای همکاری و همگرایی ‌در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای اعضای هر سازمان بین المللی منطقه ای یا جهانی اهمیت دارد، این عضویت پشتوانه مهمی در حمایت از اعضا خواهد بود.

وی ادامه داد: اهمیت و ضرورت پیوستن به سازمان های بین المللی از آنجا ناشی می شود که هر یک از آن ها ضمن اینکه کانونی برای تبادل نظر و هم فکری تلقی می شوند، می توانند بخشی از نیازمندی های اعضا خود را که به تنهایی از عهده انجام آن بر نمی آیند مرتفع ساخته و گوشه ای از مشکلات را حل و فصل کنند.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: عضویت ایران در این سازمان ها، استفاده از ظرفیت های کشور های عضو در فعال سازی مزیت های اقتصادی کشور و همچنین ایجاد حمایت از ایران در مجامع بین المللی در قبال فشارهای غرب و تحریم های یک جانبه آمریکا.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد و مستندات، آمریکا با اتخاذ رویکردی ابزاری بزرگترین دوگانگی رفتاری را به نمایش گذاشته است. آمریکا در عین ادعای حمایت از حقوق بشر به نقص مکرر آن در سطح داخلی و بین المللی می پردازد.

امام جمعه حاجی آباد گفت:آمریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق به سرنوشت ملت ها سلطه یافت و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.

وی افزود:آمریکا از صلاحیت و صداقت لازم برای سخن گفتن در باب حقوق بشر برخوردار نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha