سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: کشوری که بمباران اتمی انجام داده و هزاران نفر را به قتل رسانده ما را متهم به ساخت بمب اتم می‌کند و لذا صحبت آنها از حقوق بشر شبیه طنز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و توجه به نماز اول وقت، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: ایده‌ای در سازمان‌های بین‌المللی بعد از جنگ‌های جهانی به عنوان حقوق بشر مطرح شد تا از حقوق بشر و حقوق ذاتی بشر دفاع کند.

وی افزود: قرار بر آن بود که حقوق بشر در توسعه عدالت در جامعه بین‌المللی، کرامت بشر را حفظ کند، اما آیا این ایده توانسته از حقوق مظلومان عالم دفاع و یا حمایت کند؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه حقوق بشر وسیله‌ای برای اتهام زنی به کشورهای دیگر شده است، گفت: امروز این ایده نه تنها کرامت بشر را حفظ نکرده بلکه وسیله‌ای برای برچسب زدن به مخالفین کشورهای غربی شده است.

وی با اشاره به اینکه چرا مدعیان حقوق بشر یک بار ظلم، قتل و جنایت نسبت به کشورهای مظلوم را محکوم نکردند، مطرح کرد: کشوری امروز حرف از حقوق بشر می‌زند که دارویی که برای حفظ جان بیماران ضروری است را تحریم می‌کند و جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ملت‌ها به راه می‌اندازد.

هر کس مطابق خواسته‌های غرب عمل نکند، تحریم می‌شود

نماینده ولی فقیه در همدان تحریم را از مصادیق بارز خشونت علیه بشر دانست که امروز به اسم حقوق بشر اجرایی می‌شود و عنوان کرد: نه تنها کشور ما، که بسیاری از کشورهایی که مطابق خواسته غرب عمل نکنند را، استکبار تحریم می‌کند.

وی تصریح کرد: کشوری که بمباران اتمی انجام داده و هزاران نفر را به قتل رسانده، ما را متهم به ساخت بمب اتم می‌کند و لذا صحبت آنها از حقوق بشر، بیشتر شبیه به طنز است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه حقوق بشر برای این کشورها، تنها در ایجاد مشکل برای غرب خلاصه می‌شود، گفت: سوال این است که چرا حقوق بشر در برابر ظلم علیه مردم مظلوم یمن و افغانستان چرا سکوت کرده بود؟

صحبت غرب از حقوق بشر، بیشتر شبیه به طنز است

وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیر(ع) و حضرت فاطمه(س)، با تاکید بر اینکه خانواده در اسلام از مقدس‌ترین بنیان‌ها است، اظهار داشت: خانواده‌ای که اسلام آن را مطرح کرده، مبتنی بر محبت و مودت زوجین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی همدان با اشاره به اینکه سیاست‌های غربی به دنبال تغییر در ساختار خانواده است، گفت: ازدواج سفید، ازدواج‌های نامشروع و غیر قانونی که سیاست‌های غربی به دنبال ترویج آن است، در منظر تمام ادیان الهی و حتی غیر الهی، غیر مشروع و خلاف شرع است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز در فضای مجازی در کشور بسیاری از این مسائل و نوع زندگی‌ها ترویج می‌شود، یادآور شد: لازم است که مسئولان فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند و نسبت به این مسائل حساس‌تر باشند.

مهریه‌های سنگین، تجمل‌گرایی، مد پرستی، خرج های اضافی مانع از ازدواج آسان هستند

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه تساهل مسئولان فضای مجازی در برابر تبلیغ‌های رسوم شیطانی، غم انگیز است، خاطر نشان کرد: مسئولان در پیشگاه الهی چه عذری خواهند داشت برای این گونه مسائل و هنجار شکنی‌ها.

وی با بیان اینکه اسلام توصیه به آسان کردن مسیر حلال ازدواج دارد، اظهار داشت: مهریه‌های سنگین، تجمل‌گرایی، مد پرستی خرج‌های اضافی، چشم و هم چشمی‌ها و اسراف از جمله این مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در همدان خواستار توجه جوانان به مشاوره‌های قبل از ازدواج شد و گفت: متاسفانه هر روز شاهد اضافه شدن به این رسم‌های غلط و دست و پاگیر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: همه افراد جامعه از مسئولان تا اقشار مختلف، مسئولیت دارند تا جریان ازدواج را تسهیل کنند.

باید با تدبیر و نظارت کافی، لازم است جشنواره‌ای مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ملی داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، یادآور شد: این جشنواره با مخاطب چند هزار نفری، فرصت مناسبی بود که آورده‌هایی برای استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در گام اول نیازمند آسیب‌شناسی این جشنواره هستیم که تا به حال چه آورده‌ای، هم مثبت و هم منفی برای استان داشته و در گام بعدی در جهت هویت بخشی به نمایش‌ها متناسب با فرهنگ اسلامی و ملی اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان، بی‌توجه متولیان فرهنگی را تضعیف نظام ارزشی دانست و یادآور شد: باید با تدبیر و نظارت کافی، جشنواره‌ای مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ملی داشته باشیم.

نیازمند ورود خیرین برای ساخت زائر سرا استان همدان در مشهد مقدس هستیم

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری مشهد قطعه زمین‌هایی را به برخی از استان‌ها برای ساخت زائر سرا واگذار کرده است، اظهار داشت: بالغ بر ده سال است که این زمین به استان همدان واگذار شده و متاسفانه هیچ اقدامی برای ساخت این زائر سرا صورت نگرفته است.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه با ساخت این مجموعه می‌توان بسیاری از افرادی که تا به حال به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشدند را به مشهد مقدس اعزام کرد، یادآور شد: فرصت کوتاهی مطرح شده تا اگر این ساختمان ساخته نشود، ممکن است شهرداری مشهد زمین را پس بگیرد و لذا از خیرین برای ورود در این امر خدا پسندانه دعوت می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha