سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نصیر

حوزه / امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان لازم است به فکر باشند و بسترهای ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند و این وظیفه نظام و دولت است که بستر ازدواج آسان را فراهم و برای جوانان شغل ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: حاصل این ازدواج، برکات بسیار زیادی داشت که بر بشر نازل شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدواج سنت پیامبر و سنت نبوی است که خداوند نسبت به آن دستور داده و تأکید کرده است و لازم است که زن‌ها و مردها به ازدواج تشویق شوند و اگر فقیر باشند، خداوند به واسطه سنت الهی ازدواج، به آنها برکت عطا می‌فرماید.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: در حدیث نبوی آمده، کسانی که واسطه امر خیر ازدواج بین جوانان می‌شوند، در برابر هر گامی که برمی‌دارند و هر کلمه‌ای که می‌گویند، ثواب یک سال نماز شب و روزه داری را خواهند داشت.

وی گفت: در نقطه مقابل کسانی که بخواهند مانع ازدواج یک دختر و پسر شوند و یا میان یک زن و مرد را به هم بزنند، دچار مجازات بسیار سختی خواهند شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی افزود: کسانی که تمکن مالی دارند و ازدواج نمی‌کنند، دچار گناه خواهند شد، به خصوص دخترانی که معتقدند باید با مرد کارمند و یا شغل ثابت ازدواج کنند، که این فکر غلطی است.

وی در ادامه با انتقاد از هزینه‌های سرسام آور ازدواج و جهیزیه گفت: نباید هزینه و جهیزیه سنگین در ازدواج داشته باشیم، که جوانان زیر بار آن کمر خم کنند، این دعوت‌های ۲۰۰۰ نفری چه معنایی دارد، البته ولیمه دادن به مسلمانان کار خوبی است اما این گونه هزینه‌ها برای ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر عاقلانه نیست، فرهنگ غلطی که متاسفانه همچنان در حال ترویج است.

امام جمعه یاسوج خاطر نشان کرد: اگر پولدار هستید، آن را جاهای دیگری خرج کنید، صرف اینگونه اموال، فرهنگ غلطی است، چرا که انگیزه انسان در ازدواج باید الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه ازدواج مقدمه تشکیل خانواده بوده و به تکثیر نسل کمک می‌کند، بیان کرد: امروز با بحران کاهش جمعیت روبرو هستیم و لذا ضروری است با ازدواج نسل شیعیان برقرار بماند.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: مسئولان لازم است به فکر باشند و بسترهای ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند و این وظیفه نظام و دولت است که بستر ازدواج آسان فراهم و برای جوانان شغل ایجاد کند.

وی به حادثه ۱۲ تیر و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این هم نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی است، آمریکایی که به زن و مرد و کودک هیچ رحمی نمی‌کند، چگونه دم از حقوق بشر می‌زند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه چه قبل و چه بعد از انقلاب در ایران خون‌های زیادی را بر زمین ریختند، یادآور شد: این تعداد بسیار زیادی از مردم مظلوم یمنی که کشته شدند، اما دریغ از اینکه کوچکترین اقدامی غرب انجام دهد، اما همین که یک نفر اروپایی در اوکراین کشته می‌شود شاهد هستیم که چه غوغایی به پا می‌شود، هر چند ما معتقدیم در هیچ کجای جهان نباید خونی ریخته شود اما لازم است که حقوق بشر برای همه یکسان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha