جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ادارۂ منہاج الحسین لاہور

حوزه/ توسط اداره منهاج الحسین پاکستان کنفرانسی با عنوان «قربانی منا و کربلا» در شهر لاهور پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت اداره منهاج الحسین پاکستان کنفرانسی با عنوان «قربانی منا و کربلا» در شهر لاهور پاکستان برگزار شد که در آن علمای برجسته از فرقه های مختلف شرکت کردند و در مورد فلسفه شهادت به سخنرانی پرداختند.

در این کنفرانس با حضور هیئتی سه نفره از حوزه علمیه نجف اشرف، از خدمات ارزنده مرحوم آیت الله سید محسن حکیم، مرحوم آیت الله سید سعید حکیم و دیگر علما و فقهای خاندان حکیم قدردانی به عمل آمد.

همچنین تبرک به پرچم حرم های مطهر حضرت امیرالمومنین(ع)، حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)،امامین عسکریین(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، برنامه ویژه این کنفرانس بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین اکبر رئیس اداره منهاج الحسین پاکستان، حجت‌الاسلام ساجد رضاخان، حجت‌الاسلام عقیل اختر ترابی، حجت الاسلام نسیم عباس کاظمی، حجت الاسلام حسن رضا باقر، حجت الاسلام حافظ کاظم رضا نقوی، مفتی شبیر انجم مدنی، منور مجددی و دیگر اندیشمندان و فرهیختگان برجسته از فرقه های مختلف در این کنفرانس سخنرانی کردند.

سخنرانان در این کنفرانس ضمن تبیین وحدت و اتحاد مسلمانان درباره ذبیح منا و ذبیح کربلا گفت‌وگو کردند و بر پیروی از راه حسینی در مقابل اندیشه یزیدی در عصر حاضر تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین اکبر گفت: زنده نگه داشتن فداکاری شهدای کربلا، لازم و ضروری است و باید از برنامه های اصلی ما باشد و همچنین اولین مسئولیت ما پیروی از سیره اهل بیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha