یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام لقمان پور

حوزه/ آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «شهادت قلم» پنجشنبه هفته جاری با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور در نشست خبری آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «شهادت قلم» در آمفی تئاتر باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد از برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت شهادت قلم در روز پنج شنبه ۱۶ تیر ماه ساعت ۱۸ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور مسئولین کشوری و استانی خبر داد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مهمترین دلیل یکی میزبانی قم از جشنواره فوق را همزمانی با کنگره ملی ۶ هزار شهید دفاع مقدس قم عنوان کرد.

وی با اشاره به دبیرخانه دائمی‌ جشنواره فیلم‌کوتاه دفاع مقدس به قم در حوزه تولید فیلم نامه در موضوع دفاع مقدس اضافه کرد: برای تهیه فیلم های با موضوع دفاع مقدس این نیاز محسوس است که تهیه کنندگان دسترسی به فیلم‌نامه داشته باشند و این موضوع نیازمند وجود دبیرخانه ای متمرکز است، از این رو دبیرخانه دائمی‌ جشنواره فیلم‌کوتاه دفاع مقدس به قم داده شده است.

رضا ابوذر، دبیر جشنواره ملی شهادت قلم نیز در این نشست با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس در قم گفت: این جشنواره با موضوع هایی چون مدافعان سلامت، شهدای حرم و شهدای سلامت، دفاع مقدس و مدافعان حرم‌ می باشدآثار از نقاط مختلف کشور جمع آوری شد.

وی با بیان این که تا کنون ۳۰۰ اثر سوی گروه های مختلف در مناطق روستایی و شهری به این دبیرخانه ارسال شده، ادامه داد: پس از داوری اولیه ۴۷ اثر به بخش اصلی راه پیدا کرد و از این تعداد نیز ۶ اثر حائز رتبه برتر شناخته شده و این آثار نیز تبدیل به کتاب تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha