پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / شورای روحانیت استان همدان

حوزه/ مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: قسم می‌خورم که کار رزمی روحانیون در دفاع مقدس، بر کار تبلیغی و فرهنگی آنها می‌چربید و لذا لازم است که تمامی این موارد برای نسل جوان بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مهدی فرجی، مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، امروز در شورای شهدای روحانی استان با تاکید بر اینکه نسبت به بیان رشادت‌های قشری که به صورت غریبانه و مظلومانه در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، احساس دین می‌کنم، اظهار داشت: گاهی از موارد این طور در جامعه تداعی شده که روحانیت در دفاع مقدس در گردان‌ها مشغول کار فرهنگی بوده‌اند، در حالی که این طور نبوده و در بسیاری از گردان‌ها این طلبه‌های جوان به عنوان پیشرو در میدان نبرد حضور داشتند.

وی افزود: شهید عبادی‌نیا از شهدای روحانی همدان، از کسانی بود که گردان غواص‌ها را به حرکت در می‌آورد و قبل از حرکت به قرائت زیارت عاشورا مشغول می‌شد.

سردار فرجی با بیان اینکه شهید عبادی‌نیا از یک خانواده معمولی در همدان به جبهه اعزام شده بود، گفت: این شهید روحانی به بهترین وجه در میدان جنگ، می‌جنگید، آر پی جی می‌زد و در غواصی دارای تخصص بود، اما به ظاهر یک طلبه ساده بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید روحانی محمد باقر جواهری، خاطر نشان کرد: شاید کمتر اسم این شهید والامقام مطرح شده است، در حالی که در بسیاری از عملیات‌ها همچون رمضان و فتح به عنوان خط شکن حضوری جدی داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم با اشاره به خاطراتی از حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس، مطرح کرد: شهید محمدی از دیگر شهدای روحانی استان بود که همیشه جلودار نیروهای اطلاعات در حال خدمت بود و هر جا و در هر معبری که مشکل ایجاد می‌شد، شهید چیت‌سازیان برای رفع مشکل از ایشان کمک می‌خواست.

امروز وظیفه داریم تا از رشادت‌های روحانیون در دوران دفاع مقدس یاد و تقدیر کنیم

وی با تاکید بر اینکه نمونه‌هایی از روحانیون رزمنده و شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس، بسیار زیاد هستند که امروز در جامعه گمنامند، گفت: طلبه رزمنده‌ای را داریم که حداقل ۶۰ ماه در واحد اطلاعات به عنوان رزمنده مشغول فعالیت بوده و بارها تا مرز شهادت پیش رفته، اما هیچ گاه حرفی از آن نزده، اما امروز لازم است که این خدمات در جامعه بیان شود.

سردار فرجی تصریح کرد: هفته پیش در کمیسیون دفاع مقدس، دختر یکی از رزمندگان مراجعه کرد که پدرش به علت آلزایمر به مشکل برخورده و زمانی که تصاویر پدرش را مشاهده کردیم، از روحانیونی بود که در بسیاری از عملیات‌ها حضور داشت اما در جایی این حضور را ثبت نکرده بود.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه داریم تا از این رشادت‌ها یاد و تقدیر کنیم، اظهار داشت: در این عرصه کم کاری صورت گرفته و متاسفانه آن طور که باید نسبت به بیان این رشادت‌ها اقدام نشده است.

متاسفانه تا به حالی کسی از ما در مورد خدمات روحانیت در دفاع مقدس سوال نکرده است

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه پدران شهید بسیاری داریم که فرزندان آنها روحانی بوده‌اند، گفت: متاسفانه تا به حالی کسی از ما در مورد اقدام روحانیت در دفاع مقدس سوال نکرده و خوب است تا زنده‌ایم این خاطرات بیان شود.

وی با بیان اینکه خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از حضور روحانیون در دفاع مقدس داریم، یادآور شد: البته باید بگوییم که روحانیت طاقت بسیار بالایی نیز در شوخی‌های ما داشتند.

سردار فرجی ادامه داد: قسم می‌خورم که کار رزمی روحانیون در دفاع مقدس، بر کار تبلیغی و فرهنگی آنها می‌چربید و لذا لازم است که تمامی این موارد برای نسل جوان بیان شود.

بازرس ویژه ستاد کرونا استان، با بیان اینکه روحانیت زحمات بسیاری در دوران مختلف انقلاب کشیده است، خاطر نشان کرد: نه تنها در دوران دفاع مقدس، که در دوران کرونا، دفاع از حرم و یا بلایای طبیعی شاهد بودیم که روحانیت همواره در خط مقدم خدمت رسانی حضور داشتند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha