جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / دیدار هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه با امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: اگر کتابی نوشته و تنها در بین خودمان پخش شد، کاری خوبی است اما مصداق جهاد نیست، چرا که جهاد زمانی محقق می‌شود که نسبت به نیاز جامعه و نقشه دشمن عمل درست را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای روحانیون دفاع مقدس استان، با تاکید بر اینکه روحانیت از سابق در عرصه خدمت‌رسانی و همراهی با مردم پیشتاز بوده است، اظهار داشت: امروز لازم است تا این مسیر توسط طلاب استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به آمار ۱۲ برابری شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار در دوران دفاع مقدس، مطرح کرد: این آمار نشان می‌دهد که روحانیت در مسئله انقلاب اسلامی به آنچه گفته اعتقاد راسخ داشته است.

امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم انجام فعالیت‌هایی متناسب با نیاز روز در جامعه، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، هر کار خوبی جهاد نیست بلکه باید ببینیم دشمن کجا را می‌زند و ما نیز در آنجا حاضر شویم، بنابراین لازم است امروز به این فرمایش رهبری دقت داشته باشیم.

وی افزود: یکی از عرصه‌هایی که دشمن علیه آن هجمه می‌کند، روحانیت است و تلاش می‌کند تا تصویر منفی که خودش می‌خواهد را به جامعه القاء کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دشمن به صورت شبانه‌روزی برای تحقق این نقشه شوم خود در حال برنامه‌ریزی است، خاطر نشان کرد: اگر در این فضا کتابی نوشته شد و تنها در بین خودمان پخش، کاری خوبی است اما مصداق جهاد نیست، چرا که جهاد زمانی محقق می‌شود که نسبت به نیاز جامعه و نقشه دشمن عمل درست را انجام دهیم.

وی با تقدیر از برگزاری کنگره شهدای روحانی در قم، یادآور شد: سؤال این است که نسبت به جوانی که در فضای مجازی مورد هجمه دشمن قرار گرفته، به چه میزان توانسته‌ایم با او ارتباط بگیریم؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان خواستار حرکت به سوی عمومی شدن برنامه‌ها توسط برنامه‌ریزان و دست اندرکاران شد و گفت: منظور ما از روحانیت، روحانیت اصیلی است که همیشه در کنار مردم بوده، نه عده اندکی که گاهی از موارد سوء استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت اصیل هیچ گاه به دنبال منافع خودش نبوده است، عنوان کرد: مشکل اصلی حضرت موسی(ع) با فرعون بود، اما پس از غرق شدن فرعون، گرفتار سامری شد که یک عالم دینی و برجسته بود، چرا که سامری جامعه انقلابی آن روز را گوساله پرست کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه فریبی که سامری برای جامعه ایجاد کرد، سخت‌تر از فرعون بود، اظهار داشت: سامری جامعه موحد و انقلابی را گوساله پرست کرد اما فرعون با جامعه‌ای روبرو بود که خدا پرست نبودند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل دشمن با روحانیت و عمامه نیست، بلکه با فکری است که زیر عمامه قرار دارد، مطرح کرد: اگر یک نفر این لباس را بر تن داشته باشد، اما تفکر او همراه با دشمن باشد، حتی به تشویق این فرد می‌پردازند اما اگر فکری انقلابی و فکری همسو با امامین انقلاب داشته باشد، مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha