جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدابوالقاسم حسینی
سید ابوالقاسم حسینی

حوزه/ دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد، گفت: در مطالبه‌گری "انقلابی بودن" در درجه اول اهمیت است.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی، دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، با بیان این‌که مجمع مطالبه‌گران استان اسفند سال گذشته تشکیل شد، اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت بقیة الله(عج) در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر ضرورت مطالبه‌گری در جامعه این فرایند را آغاز و در همه استان‌های کشور با برگزاری مجمع مطالبه گران دبیران استانی منصوب شدند.

وی با اشاره به اینکه مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی یک مجمع کاملا مردمی است، تصریح کرد: در این مجمع همه افراد با گرایشات مختلف سیاسی حضور دارند و حزب و جناح معنی ندارد.

این فعال مدنی، حمایت از مطالبه گران استانی‌ را شعار مجمع مطالبه‌گران استان عنوان کرد و افزود: آنچه مسلم است، این موضوع است که مجمع مطالبه‌گران خراسان جنوبی هیچ ‌گونه عضویت‌گیری ندارد و این مجمع در راستای حمایت از همه مطالبه‌گران انجام فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام حسینی، مطالبه‌گری را همان واژه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: بایستی همه مسئولان و سازمان‌ها به منظور احیای این وظیفه قرآنی و دینی انجام وظیفه کنند و به میدان بیایند.

وی ضمن اشاره به مستقل بودن مجمع مطالبه‌گری خراسان‌جنوبی یادآور شد: بر خلاف برخی شایعات، این مجمع هیچگونه وابستگی به قرارگاه قرب ندارد اما این نهاد نقش حمایتی از این مجمع دارد.

دبیر مجمع مطالبه گران خراسان جنوبی از همکاری ۲۴ کارگروه مختلف در این مجمع خبر داد و مطرح کرد: مجمع مطالبه‌گران در کارگروه‌های تخصصی مانند شهری، ورزشی و حقوقی به فعالیت می‌پردازند و موفقیت مطالبه گران در این مدت به دلیل اتحاد، همبستگی و هم افزایی بوده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌ نکته که از هیچ ارگان و سازمانی به دلیل مستقل بودن، مکانی را به عنوان دبیرخانه نپذیرفته‌ایم، عنوان کرد: در حال حاضر مکان مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی واقع در مسجد سراب شهرستان بیرجند است.

وی در پاسخ به دلایل انتخاب این محل به عنوان مکان مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی، بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که مسجد، اصل و اساس انقلاب است و البته هویت مجمع مطالبه‌گران نیز از مسجد گرفته می‌شود.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان با اشاره به موقعیت مکانی مسجد محله سراب بیرجند، خاطرنشان کرد: در حاشیه بودن محله سراب، وجود آسیب‌های اجتماعی و اهمیت داشتم توجه ویژه مسئولان به این محل، از مهمترین دلایل انتخاب این مسجد بوده است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه سلسله مراتب اداری در این مجمع جایگاهی ندارد، گفت: همه تصمیم‌های این مجمع در قالب کارگروه‌های تخصصی ۲۴ گانه گرفته می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به بایدها و نبایدهای مطالبه‌گری، یادآور شد: شرایط مطالبه‌گری همان شرایط امر به معروف و نهی از منکر است که بایستی رعایت شود.

این فعال مدنی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید براساس اصول و روش منسجمی روی دهد، ابراز کرد: مطالبه‌گران نباید به سمت هیچگونه جریانات سیاسی گرایش داشته باشند، چرا که این آفت مطالبه‌گری است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: همانطور که اشاره شد، در مطالبه‌گری "انقلابی بودن" در درجه اول دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه لازم است تا فرد مطالبه‌گر با فساد مقابله کند، گفت: اگر تخلفی از سازمانی مشاهده کردیم، ابتدا تذکر خواهیم داد و درصورتی که آن نهاد به این موضوع نپرداخت از ابزارهای خودمان در این عرصه استفاده خواهیم کرد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری زمانی ارزش دارد که دردی از مردم دوا کند، عنوان کرد: مطالبه‌گری یعنی به دنبال حل مشکلات مردم باشیم، اما لازم است توجه کنیم که این مطالبه، نباید در مردم ایجاد ناامیدی و همچنین امید کاذب داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی از مهمترین کارگروه‌های این مجمع را، کارگروه رسانه عنوان کرد و یادآور شد: رسانه‌ها، رسالت اصلی مجمع را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به این‌ موضوع که رسانه‌ها بدون شک در خط مقدم مطالبه‌گری قرار دارند، یادآور شد: رسانه بازوی توانمندی برای مجمع مطالبه گران است، چرا که بدون حضور رسانه اقدامات بازخورد لازم را نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی با بیان‌ اینکه به دلیل تخصصی بودن مجمع، همه افراد مطالبه‌گر در استان عضو این مجمع هستند، تصریح کرد: در واقع هرکس که دلش برای این انقلاب بسوزد، عضو این مجمع می‌باشد.

وی در بخش دیگری در پاسخ به این سوال که مهمترین مطالبات استان در حال حاضر چیست؟ گفت: بسیاری از استان‌ها در بحث مطالبات‌شان به دنبال زیرساخت نیستند، بلکه به دنبال مطالبات آتی می‌باشند، اما در خراسان‌جنوبی این‌طور نیست و بیشتر در بحث زیرساختی از جمله آب، جاده، خام‌فروشی محصولات کشاورزی، راه آهن و بازارچه‌های مرزی مشکلاتی وجود دارد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خداوند را شاکریم که با ورود در برخی حوزه‌ها به حل مشکلات مردم و هم‌استانی‌های عزیز پرداخته‌ایم، تصریح کرد: مجمع مطالبه‌گران برای مشکلات کارگران کارخانه چدن شهرستان خوسف و اخراج ۴۲ نفر از کارکنان این کارخانه با برگزاری نشستی با مسئولان ذیربط بخش دولتی و کارخانه، اتفاقات خوبی رقم خورد، که در ۱۵ تیر سال جاری نتایج آن بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: پیگیری موارد و موضوعات مطرح شده بعد از بررسی دقیق و راستی آزمایی دنبال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر طلاب، روحانیون و مبلغین امور دینی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که اصل انقلاب را طلاب و روحانیت تشکیل داده‌اند و در واقع رهبری و راهبری جامعه امروزی با طلاب و روحانیت است.

 دبیر مجمع مطالبه‌گران خراسان‌جنوبی ادامه داد: علی‌رغم اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیاد بوده و غرب به شدت در حال سمپاشی است، اما با وجود این مسائل، باز هم اعتماد مردم به طلاب و روحانیون از بین نرفته و نقش حوزه و طلاب در میدان عملیات بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این نکته که اگر مجمع مطالبه‌گران درست عمل کند، شاهد موفقیت‌های خوبی خواهیم بود، گفت: طلاب و مبلغین امور دینی می‌توانند بهترین مطالبه‌گران مسائل مختلف در جامعه باشند و نقش اساسی در رسیدن مردم به مطالبات به حق‌شان را عهده‌دار باشند.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha