شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/امام جمعه شهرستان بانه گفت: مسلمین اگر می خواهند حرفی در جهان برای گفتن داشته باشند باید به سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت ایشان برگردند، در منش هیچ کدام از این عزیزان هرگز کلامی که زمینه تفرقه و برداشت های جدایی طلبانه باشد، وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در دیدار جمعی از طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت شهرستان بانه اظهار داشت: وحدتی که در قرآن و کلام رسول خدا و ائمه اطهار آمده است، تنها راه نجات مسلمین از دست توطئه های دشمنان است.

امام جمعه بانه ادامه داد: محقق شدن وحدت مسلمین زمینه ای برای از بین رفتن این همه جنگ و کشتار در جهان اسلام خواهد شد؛ زمانی که وحدت واقعی محقق شوند، حیات گروهک های تروریستی مانند داعش، القاعده و... به خطر خواهد افتاد و این امری طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه وحدت و برادری جزو اولین برنامه ها و اهداف رسول اکرم (ص) بود، تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) در کنار دعوت مردم به یکتاپرستی تلاش بسیاری برای همگرایی و انسجام مسلمانان داشتند و در این زمینه اقدامات بسیاری با وجود سنگ اندازی منافقان انجام دادند.

ماموستا خدایی در ادامه یادآور شد: کسانی که در جهان اسلام همواره به دنبال پررنگ کردن اختلاف برادران دینی هستند، نه به اهل سنت تعلق دارند نه به اهل تشیع، بلکه این دست از افراد، فریب خوردگان جهان غرب و استکبار هستند.

امام جمعه بانه افزود: امروز مسلمین اگر می خواهد حرفی در جهان برای گفتن داشته باشند باید به سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت ایشان برگردند، در منش هیچ کدام از این عزیزان هرگز کلامی که زمینه تفرقه و برداشت های جدایی طلبانه باشد، وجود ندارد.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: کمرنگ کردن سیره رسول خدا و بزرگان دین اولین و مهمترین برنامه دشمن برای از بین بردن وحدت مسلمین است، بنابراین علمای دینی وظیفه دارند که کلام و گفتار پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین را در زندگی امروزه ما به معنای واقعی عملی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha