چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مصاحبه با مدیر حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: همزمان با سراسر کشور، جمعه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱، آزمون ورودی پذیرش مدارس علمیه خواهران استان یزد در سطوح مختلف با شرکت ۵۵۰ داوطلب خواهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، از برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران در روز جمعه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: امسال ۶۸۷ نفر داوطلب از استان یزد برای ورود به حوزه علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به شرکت ۵۵۰ داوطلب خواهر در آزمون ورودی، افزود: با توجه به معاف شدن حافظان کل قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و دارندگان معدل ۱۸ به بالا برای افراد دارای مدرک سیکل و دیپلم، و مدل ۱۷ به بالا برای دارندگان مدرک لیسانس در مقطع سطح ۲ و معدل ۱۹ به بالا برای ورود به مقطع سطح سه، ۱۳۷ نفر از ۶۸۷ نفر ثبت نامی برای ورود به مدارس علمیه خواهران استان یزد، از آزمون ورودی معاف شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: روز جمعه، ۳۵۹ نفر در مقطع سطح ۲ (کارشناسی) در ۱۷ مدرسه علمیه خواهران استان، ۱۴۶ نفر برای مقطع سطح ۳ (کارشناسی ارشد) در موسسه آموزش عالی امام حسین(ع) یزد و موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(س) میبد و ۴۵ نفر متقاضی ورود به مقطع سطح ۴ (دکتری) در مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد با هم به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در ادامه به معرفی گرایش‌های پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مقطع سطح سه و چهار پرداخت و گفت: امسال حوزه علمیه خواهران استان یزد در رشته‌های مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و کلام با گرایش امامت در مقطع سه (کارشناسی) و گرایش‌های علوم و معارف قرآنی، تفسیر تطبیقی و فقه خانواده در مقطع سطح چهار (دکتری) طلبه می‌پذیرد.

وی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون ورودی، یادآور شد: نتایج آزمون ورودی مقطع سطح ۲، شنبه ۲۵ تیر ماه و مقاطع سطح سه و چهار، دوشنبه ۲۷ تیر اعلام و مصاحبه از پذیرفته شدگان در مرداد انجام خواهد شد، همچنین شنبه، پنج شهریور، نتایج نهایی اعلام و کلاس‌ها از شنبه ۱۹ شهریورماه، آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که در علوم متعارف حوزه و سایر دانش‌ها، برجسته شده‌اند، از کانون و مرکز علم ائمه(ع) بهره برده‌اند، بیان کرد: امیدواریم بهترین افراد از متقاضیان جدید، امسال پذیرفته شوند و پس از کسب علوم دینی، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم، در اعتلای فرهنگی اسلامی، بصیرتی، اخلاقی، فکری و معرفتی افراد جامعه نقش بسیار مهمی ایفا نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha