یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عید قربان تمرین بازگشت به خود و خدمت به خلق خداست تا از این طریق اطاعت و بندگی را به اوج برسانیم.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: عید قربان عید به خود آمدن، دوباره و تجدید عهد با خدای تبارک در اطاعت و بندگی و بریدن از زمین و حرکت به سوی آسمان است.

وی افزود: خداوند در این روز حضرت ابراهیم(ع) را در معرض امتحان دل کندن از میوه دل و جان دادن در راه خودش قرار داد و این امر شروع امتحان تسلیم امر الهی بود.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این روز مصادف با حرکت حضرت حسین(ع) با فرزندان و اهل بیتش در مسیر اجرای امر به معروف و نهی از منکر شده است.
وی با بیان اینکه عید قربان و عید بندگی یک مسیر روشن و درس آموز و الگو قرار دادن برای انسان هاست گفت: انسان به اوج نمی رسد تا اینکه زمین بخورد و در آستان الهی سجده کند که اگر این اتفاق افتاد انسان به تعالی و بلندی مقام دست نمی یابد.
ظهیری تاکید کرد: عید قربان دارای ابعاد فردی و اجتماعی است که در بعد فردی، خداوند بازگشت به خویشتن را یاد آوری می کند و تنها اختصاص به حجاج ندارد و نشانگر سربریدن آمال و دور و دراز انسان و قربانی کردن در راه معبود است.

وی بیان داشت: در بعد اجتماعی، انسان یاد می گیرد هر آنچه را که در راه خدا می دهد به سوی خود باز می گردد و برای صله رحم مهربانی و دوستی و برای فقرا کم کردن فاصله غنی و فقیر است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عید قربان عید مهرورزی و تمرین در مسیر تعالی است گفت: در این عید تمرین دل کندن، اوج گرفتن و حرکت کردن بنده به سوی خدا و خدمت برای خلق خداست.
وی بیان داشت: عید قربان شادی و نشاط را از جهت بنده صالح بودن، نشاط اجتماعی، یاری گری و ایجاد عدالت در جامعه را نهادینه می کند و به انسان می آموزد تا یاد بگیریم از خود ببریم و در جمع به دنبال امام حرکت کنیم.
ظهیری، صراط مستقیم را مسیر امام عنوان کرد و گفت: عید قربان مصادف با دهه امامت و ولایت است تا با شناخت ولی خدا راه را پیدا کنیم، همانگونه که خداوند فرمود: تنها کسانی که به عروه الوثقی چنگ میزند رستگار می شود.
وی خاطر نشان کرد: در دنیای کنونی انسان باید دستاویزی داشته باشد که راهنمای او باشد و جز امام، کسی نیست از این رو باید در دوران غیبت به ولی باید اقتدا کنیم که قدرت تشخیص دارد و در این همبستگی است که مقتدر می شویم و بر کسانی که قصد تفرقه دارند، فائق می شویم.
این استاد حوزه، با اشاره به اینکه ۲۱ تیرماه روز گرامیداشت شهدای گوهرشاد و هفته حجاب و عفاف است گفت: این مناسبت ها، روز تزکیه و پاکی است انسان هایی که زیست عفیفانه و حیاگونه دارند می آموزند هر چیزی که نشانه شهوت است را در قربانگاه به زیور پاکدامنی بیارایند.
وی گفت: باید تلاش کنیم جامعه ای که از مسیر عدالت، حیا و پاکدامنی مسیر خیر و نیکی است را طی کنیم و افرادی باشیم که در این اقیانوس خوب زیستن باشیم تا موج ما را به اوج بندگی برساند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha