دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پدافند هوایی اصفهان

حوزه / رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: آحاد جامعه اسلامی، از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی تا فرد فرد جامعه اسلامی، در خصوص تبلیغ و تبیین ولایت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر دارای وظیفه الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید جانمراد موسوی صبح امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت، با تاکید بر اهمیت عید بزرگ غدیر خم، اظهار داشت: اگر به دستورات خداوند متعال در خصوص ولایت و وصایای امام علی(ع) توجه می‌شد و جامعه اسلامی آن را نصب العین خود قرار می‌داد، شاهد فجایع بعد از رحلت رسول اکرم (ص) نبودیم.

وی با انتقاد از ضعف برنامه‌های فرهنگی تبلیغی و تبیینی ویژه غدیر خم، گفت: برنامه‌هایی که برای این مناسبت انجام می‌گیرد در خور شان و عظمت عید غدیر نیست.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی افزود: آحاد جامعه اسلامی، از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی تا فرد فرد جامعه اسلامی، در خصوص تبلیغ و تبیین ولایت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر دارای وظیفه الهی هستند.

وی پیامبر اکرم(ص) را اولین مبلغ شخصیت والای حضرت علی(ع) و مخاطب آیه « ...بلّغ ما انزل الیک...» عنوان کرد و یادآور شد: اهمیت این معرفی برای پیامبر اسلام(ص) به گونه‌ای بود که خداوند عدم انجام این ماموریت خطیر و بزرگ را به منزله نقصان رسالت حضرت، در طول ۲۳ سال مطرح کردند و لذا همین اصل برای تبیین اهمیت این روز کافی است.

حجت الاسلام جانمراد با بیان اینکه تبیین و تبلیغ صحیح شخصیت والای امام علی(ع)، به جذب آزادی خواهان جهان به این شخصیت عظیم منجر خواهد شد، مطرح کرد: برای نمونه می‌توان به جرج جرداق مسیحی اشاره کرد که پس از اینکه با کلام حضرت در نهج البلاغه آشنا شد، ۲۰۰ مرتبه آن را مطالعه و سپس کتابی با عنوان «الصوت العدالة الانسانیه» را به رشته تحریر درآورد.

وی همچنین به شیعه شدن دکتر تیجانی اشاره کرد و گفت: ایشان نیز پس از اینکه با شخصیت عظیم و بی‌نظیر امیرالمومنین(ع) آشنا شد، به مکتب شیعه ایمان آورد و کتابی با عنوان «ثم اهدیت» را به رشته تحریر درآورد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، به القاء شبهات در فضای مجازی علیه دین مبین اسلام و وجود مقدس رسول اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: در یکی از این شبهات، دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) به جنگ افروزی متهم شده‌اند.

وی در پاسخ به این شبهه خاطر نشان کرد: همه جنگ‌های صدر اسلام بر پیامبر اکرم(ص) تحمیل شد و لذا جنبه دفاعی داشته است، بنابراین طبیعی است که ظهور دین اسلام که گردنکشان و سردمداران ظلم را به خاک ذلت می‌کشاند و یار و یاور محرومان و مستضعفان جامعه بود، مورد هجمه‌های شدید همان ظالمان باشد.

حجت الاسلام جانمراد تصریح کرد: در ماجرای فتح مکه که مسلمانان بر کفار مکه چیره شدند، علیرغم اینکه سال‌های زیادی تحت ظلم و ستم سردمدارانی همچون ابوسفیان بودند، اما ندای «الیوم یوم المرحمه» از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) صادر و به کفار مکه امان داده شد، که همین واقعه در بطلان ادعای کفار در جنگ افروزی اسلام کافی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha