دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدیر درمان تامین اجتماعی قم

حوزه/ مدیر درمان تامین اجتماعی قم به موضوع فرزندآوری اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته ۷۷۷ پرونده نازایی تشکیل و بالغ بر یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان در این راستا هزینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه سید مهدی محصل ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز تأمین اجتماعی استان قم اظهار داشت: امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی مراجعه به مراکز تامین اجتماعی در استان قم بودیم که در این زمینه افزایش قیمت تعرفه ها و وضعیت اقتصادی مردم موثر است.

وی با بیان این که در ۴ مرکز تأمین اجتماعی ۵۰ پزشک متخصص وجود دارد، ابراز داشت: ۱۱۰ پزشک عمومی نیز در این مراکز خدمت می کنند تا بتوانیم خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه بدهیم.

محصل به آمار سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ ، ۸ میلیون بار مراجعه در سیستم درمان تأمین اجتماعی قم ثبت شد که ۵ میلیون و ۸۶۰ هزار بار در مراکز درمان غیرمستقیم و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بار در درمان مستقیم اتفاق افتاده‌است.

محصل افزود: در این راستا ۶۸۴ میلیارد تومان برای درمان هزینه شده که ۵۰۳ میلیارد تومان در درمان غیرمستقیم و ۱۸۴ میلیارد نیز در درمان مستقیم انجام بوده‌است.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد بودجه درمان در درمان غیرمستقیم و ۲۵ درصد نیز در چهار مرکز تأمین اجتماعی هزینه می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قم به موضوع فرزندآوری اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته ۷۷۷ پرونده نازایی تشکیل و بالغ بر یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان در این راستا هزینه شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۰ پرونده نازایی نیز در دست بررسی است و باید به این مهم هم اشاره کنم که سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ زایمان در بیمارستان امام رضا(ع) انجام شد.

محصل به خدمت رسانی به بیماران کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان پذیرش شد و مرگ‌ومیر زیر ۱۰ درصد بود.

وی ابراز داشت: افزایش ۶ تخت آی سی یو و همچنین چهار اتاق ال دی آر ویژه مادران باردار از برنامه‌های سالجاری مدیریت درمان در بیمارستان امام رضا(ع) است که در افزایش شاخص بهداشتی استان موثر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha