پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
پناهیان

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: لازم است خانم‌های محجبه به درستی از حجاب خود دفاع کنند و روایت‌های شیرین و اثرات مثبت حجاب را حکایت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث جهاد تبیین در حرم بانوی کرامت، گفت: یکی از ضرورت‌های جهاد تبیین و فعالیت تبلیغی و گفت‌وگو با دیگران در خصوص حق، ضرورت تکلیفی و ارزش بالای سخن گفتن در خصوص حقائق است.

وی افزود: طبق روایت، نصیحت و دلسوزی، غریزه مومن است و اگر کسی مومن باشد نمی‌تواند جلوی خود را بگیرد و باید در متن جامعه حقایق را بازگو نماید.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شیعه‌گری با زبان یکی از علائم مکتب تشیع است و ضرورت‌های اجتماعی جهاد تبیین در باطن شیعه نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد: یکی از نقایص بسیار مهم آموزش و پرورش نبود تعلیم سخن‌وری و گفت‌وگو و دکلمه کردن نسبت به دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان باطن پاکی دارند و اگر بلد باشند از حقایق دفاع کنند بسیار موفق آمیز می توانند در جامعه ظاهر شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: متاسفانه بسیاری از زنان محجبه‌ ما نسبت به دفاع خوب و تبیین درست اثرات حجاب زبان ضعیفی دارند به همین خاطر باید بلد باشند به نحو درست از حجاب دفاع نمایند و تاثیرات مثبت حجاب و صدمات عدم حجاب را بازگو نمایند و از احساس عزت و امنیت حجاب و ضربات عدم حجاب سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: حتی متأسفانه بسیاری از مدیران خوب و شایسته ما سخن‌وری بلد نیستند و نمی توانند سخنان خود را به درستی بیان و بازگو نمایند.

وی افزود: سخنوری باید یکی از شرایط وزرای محترم باشد تا بتواند مقاصد و مطالب خود را به مدیران و معاونان خود درست بازگو نماید تا از این طریق در عرصه مدیریتی خود مثبت ظاهر شوند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مطالعات دیوان سعدی، حافظ، فردوسی، دیوان مولوی بسیار مهم است و باید همگی به ادبیات و سخن‌وری مسلط شویم تا بتوانیم مطالب خود را به صورت درست و ادیبانه منتقل نماییم.

وی خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم سخن‌وری را در خود تقویت نماییم نمی‌توانیم در دفاع از دین با کلمات صحیح و درست و زیبا دفاع کنیم و در حقیقت جزو کسانی می شویم که مکتب اهل‌بیت علیهم السلام را ترک کرده و نسبت به آن بی تفاوت شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: لازم است خانم‌های محجبه به درستی از حجاب خود دفاع کنند و روایت‌های شیرین و اثرات مثبت حجاب را حکایت کنند.

وی افزود: همانطور که نوشتن زیبا یکی از صفات مثبت انسان است سخن گفتن زیبا و درست هم نشانه علاقه به دین است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ترک وظیفه در زبان بسیار هولناک است به همین خاطر مسلط، مسلح و توانمند شدن بسیار مهم و تکلیف شرعی است اما غالبا نیروهای مذهبی توانایی کافی برای نوشتن و سخن گفتن ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: اهل‌بیت علیهم السلام همواره قوانین عالم هستی را برای مردم بازگو می‌کنند که باید از این مطالب به درستی استفاده و در زندگی اجرا نمود.

وی افزود: اگر عده ای بخواهند در خصوص حق حرف بزنند ممکن است عده ای دوست نداشته باشند، به همین خاطر ترک کلام می کنند تا مبادا رابطه و محبوبیتشان در جامعه و میان مردم از دست رود که وای بر اینگونه انسان‌ها چرا که ذلت دنیوی و اخروی را برای خود انتخاب کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: نیروهای غیرمذهبی نباید نسبت به نیروهای مذهبی احساس عداوت داشته باشند و اگر نصیحت و تذکری از سوی نیروهای مذهبی انجام می شود به خاطر وظیفه اجتماعی و تکلیف شرعی است و اصلا قضاوتی در خصوص شخصیت مقابل نمی‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: اگر عده‌ای در جامعه صاحب منصب، صاحب نفوذ، مشهور و… باشند اما به خاطر ترس از دست دادن اعتبار و شهرت خود، ساکت باشند، مورد لعن خدا قرار می گیرند و حسابشان در قیامت با کرام‌الکاتبین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha