دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضور آیت الله اعرافی در منزل حجت الاسلام جعفر نائینی

حوزه/ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به جهت عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین عباس غروی نائینی در منزل حجج اسلام والمسلمین جعفر غروی نائینی و جواد غروی نائینی حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به جهت عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین عباس غروی نائینی در منزل حجج اسلام والمسلمین جعفر غروی نائینی و جواد غروی نائینی حضور یافت.

وی ضمن قرائت فاتحه از مقام شامخ مرحوم میرزای نائینی و همچنین نسل ارزشمند این عالم بزرگ تجلیل و بر ارائه حداکثری اطلاعات و منابع و اسناد مربوط به مرحوم میرزای نائینی توصیه و تاکید نمود.

مدیر حوزه های علمیه همچنین از همکاری بسیار خوب بیت مرحوم میرزای نائینی در هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن کنگره بین المللی میرزای نائینی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضوی راد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    «حجت الاسلام و المسلمین» جعفر نائینی؟ حضرت آیت الله نائینی از اساتید برجستۀ درس خارج در قم و از شاگردان برجستۀ آیت الله العظمی خویی و آیت الله العظمی حلی بوده است. رعایت آداب را بکنید!!
    • ثقه الاسلام IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      معنای لغوی «حجت الاسلام و المسلمین» یعنی اسلام و مسلمانان به وسیله این شخص احتجاج می کنند و نماینده اسلام است یعنی یک شخص برجسته است ولی معنای لغوی «آیت الله» یعنی نشانه ای از وجود خدا بودن می دانیم همه اشیای عالم از سنگ و چوب و آسمان وزمین و ستارگان همه نشانه ای از وجود خدا هستند و برجسته بودن فرد را نشان نمی دهد بنابراین لقب «حجت الاسلام» بودن بسیار بالاتر از لقب«آیت الله» است. بالاتر از آن لقب «ثقة الاسلام» است که نشان دهنده این است که فرد علاوه علم و دانش، مورد وثوق و امانت و تقوا است. در هر صورت لقب «آیت الله» سابقه چندانی در تاریخ تشیع ندارد ولی القابی مثل ثقه الاسلام برای صاحب کتاب شریف کافی استفاده می شود و می گوییم ثقه الاسلام کلینی این القاب در تاریخ شیعه بسیار قدیمی هستند و شایسته است احیا شوند.
  • احمد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    باید برای القاب تعریف جدیدی شود مثلا نصیرالدین طوسی را خواجه می گفتند یا در زمانی به روحانیان ملا می گفتند