جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیمیان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان مسجد را یک جایگاه ویژه و ارزشمند برای طلاب دانست و گفت: هیچ پست و مقامی به پای امامت مسجد نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، امامت را اصلی ترین مسئله در مساجد دانست و اظهار داشت: امام به عنوان مدیر مسجد، نقش اساسی در تشکیل نظام اسلامی به شکل واقعی دارد.

وی جایگاه امامت را ارزشمند و والا توصیف کرد و گفت: برای یک طلبه امامت مسجد یکی از جایگاه های ویژه و ارزشمند است و مسجد تراز اسلامی محل پرورش و تربیت افراد موفق و نخبگان علمی و نقش زیر بنایی در جامعه را دارا است. نگاه ما به امامت مسجد تغییر کرده و یک نگاه و باور ارزشی شده است؛ هیچ‌ پست و مقامی به پای امامت مسجد نمی‌رسد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره بر لزوم آبادانی مساجد مطرح کرد: از اساسی ترین و مهم ترین اقداماتی که می‌توان برای خدمت به نظام انجام داد احیاء و آبادانی مساجد و به خصوص امامت مساجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با تأکید بر لزوم جهاد تبیین یادآور شد: جهاد تبیین جزو ضرورت هایی است که مسجد و امامت آن باید به آن اهتمام ورزند و ناهنجاری‌ها و حرکات دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی و تغییر ارزش‌ها از اولویت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت در جهت ترغیب طلاب و روحانیون در عرصه امامت گفت: با معرفی نمونه های موفق و برجسته به طلاب و آشنایی آنان با نقش امامت و تأثیر آن در جامعه و ایجاد زمینه برای حضور طلاب می‌توان در این اقدام مهم موفق بود.

وی با اشاره بر اینکه باید مساجد را خیرالمکان کرد، بیان داشت: مساجد باید زیباتر و منظم تر از این باشد و همچون که می‌گوییم حی علی خیرالعمل، پس باید مساجد به خیرالمکان تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان بر لزوم اصلاح نظام برنامه ریزی و طراحی شهری تأکید و تصریح کرد: در نظام برنامه ریزی و طراحی شهری لازم است که اصلاحاتی صورت گیرد و محل مناسبی برای ساخت مساجد پیش بینی شود.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با اشاره به برنامه‌های بنیاد هدایت در تعالی و ارتقا بخشی به شبکه امامت، گفت: ایده بنیاد هدایت بسیار خوب و کارساز است و جای تأسف دارد که این کار در نظام جمهوری اسلامی ایران با تأخیر آغاز شده است.

وی مسجد را اساسی ترین پایگاه و خاستگاه نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: بنیاد هدایت برای زیر بنایی ترین پایگاه نظام اسلامی که همان مسجد است، برنامه های ویژه ای دارد. بدون مسجد، جامعه اسلامی نداریم و بدون جامعه اسلامی نظام اسلامی و بدون آن هم تمدن اسلامی در جامعه حاکم نخواهد بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران، تشکیل بنیاد هدایت را از اقدامات مهم سازمان تبلیغات اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تأسیس بنیاد هدایت ذیل سازمان تبلیغات اسلامی از اقدامات ارزشمند در دو سال اخیر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان به سیاست‌گذاری های صورت گرفته توسط بنیاد هدایت اشاره کرد و گفت: از اقدامات انجام شده توسط بنیاد هدایت می‌توان برپایی نمایشگاه های مختلف را نام برد که امید داریم با اجرای برنامه هایی از این قبیل به انتقال تجربیات و معرفی آن کمک شود و در آینده نه چندان دور شاهد مسجد تراز اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نوید رنجبری IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    باسلام و احترام خدمت شما شما اینجور بفرمائید هیچ پست و مقامی گرفتار تر از روحانیون نیست با حقوق ۲ تومن دارن جون میکن من تعجبم بعضیا چطور روشو میشه حرف بزنن ما تو مساجد درسته داریم کار میکنیم اما گرفتار تر از همه هستیم جناب اقای رحیمیان ایا با ۲ تومن شما تو این گرونی میتونی زندگی کنید؟؟؟؟؟؟ نمیخواد از ما تعریف کنید شما حقوق رو ببرید بالا که تو این دنیا فقط روحانیون هستند که دارن میسوزن و دم نمیزنن وگرنه مثل معلمی میریخن تو خیابون بهتر بود منتظرجوابم