پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: در گام دوم انقلاب که گام جامعه پردازی در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی است، لازم است مباحث امامت و ولایت هم در مجامع حوزوی و هم دانشگاهی در دستور کار قرار بگیرد و در مساجد نیز پایگاه‌های امام شناسی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی بنیاد غدیر استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار داشت: برنامه ریزی برای معرفت شناسی با محور امامت را در حوزه علمیه به عنوان یک راهبرد مورد نظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز با تفکرات خطرناکی که جایگاه امامت و ولایت را دچار خدشه می‌کند، مواجه هستیم، افزود: امروز با سلسله کارهای توجیهی، تعلیمی و تربیتی، بسیاری از این مسائل و مشکلات برطرف شده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز، مساله معرفت شناسی با محورهای مختلف از جمله خودشناسی تا خداشناسی را به عنوان مباحث مورد نیاز جامعه عنوان کرد و گفت: در بین این محورها، محور امام شناسی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: اگر مسئله امامت در جامعه اسلامی به درستی جا نیفتد، موضوع ولایت فقیه نیز آن طور که باید تبیین نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه مبنای اصل ولایت فقیه، مبنای معرفتی و جزء اصول دین ما است، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب که گام جامعه پردازی در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی است، لازم است مباحث امامت و ولایت هم در مجامع حوزوی و هم دانشگاهی در دستور کار قرار بگیرد و در مساجد نیز پایگاه‌های امام شناسی تشکیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha