جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آن‌هایی که ولایت صهیونیستی، استکباری و آمریکایی را با همه وجودشان پذیرفته‌اند، امام، دین، انقلاب و متدینین ما را تحقیر می‌کنند که چرا شما نمی‌پذیرید آمریکا بزرگ عالم است؟ این‌ها نه تنها خودشان ذلت را پذیرفته‌اند، بلکه عزت همه مومنین را هم می‌خواهند فدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، روز یکشنبه در نشست علمی تخصصی غدیر که با حضور جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه برادران و خواهران در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد با تبریک عید غدیر، گفت: غدیر محل اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) است کما اینکه رسول خدا (ص) در مناسبت‌های مختلف نیز بارها موضوع ولایت آن حضرت را مطرح کرده‌اند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از جاهایی که ولایت امیرالمومنین (ع) مطرح شده، آیه ۵۵ سوره مائده است که خداوند فرمود «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُون» یعنی ولیّ امر و یاور شما تنها خدا و رسول و مؤمنانی خواهند بود که نماز به پا داشته و به فقرا در حال رکوع زکات می‌دهند. همچنین اگر آیات قبل و بعد از این آیه را بررسی کنیم می‌توانیم نقش یهود را در انحراف غدیر ملاحظه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در کتاب بحارالانوار حدیثی از پیامبر (ص) آمده که فرمودند هر که می‌خواهد همه خیرها برای او تجمیع شود ولایت امیرالمومنین (ع) و ولایت اولیای امیرالمومنین (ع) را داشته باشد و همچنین دشمنی دشمنان ایشان را نیز داشته باشد، همه خیرها در چنین کسی جمع خواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: وقتی کلمات امیرالمومنین (ع) را در نهج‌البلاغه می‌خوانیم چقدر با روح ما تماس می‌گیرد، چقدر جان ما پذیرای این کلمات است، چقدر از کلام ایشان لذت می‌بریم و از هشدارهای آن حضرت می‌لرزیم، همان اندازه مشخص می‌شود که در قیامت هم بوی بهشت را استشمام می‌کنیم یا خیر، اگر ذائقه جان ما پذیرای این کلمات نورانی نباشد در قیامت نیز همین‌گونه خواهیم بود.

وی ادامه داد: سوره مائده، سوره ولایت است؛ آیات مهم ولایت در این سوره مبارکه مطرح است، برای نمونه آیه‌ «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِین»، پیامبر وقتی «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ» را فرمود و فرمان خدا را اجرا کرد، خداوند نیز فرمود «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا» یعنی من این دین و این اسلام را می‌پسندم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: نعمتی که در روز چندین بار آن را از خدا می‌خواهیم و در نمازها می‌گوییم «صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ»، این مغضوبین در سوره مبارک حمد نیز مصداقش یهودی‌ها هستند، ضالین هم گمراهان و سیاهی لشکرهایی هستند که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند در آیه ۵۱ سوره مائده فرمود ای کسانی که ایمان آورده‌اید، قرار نیست یهود و نصارا ولی شما باشند، آن‌ها دستشان در دست یکدیگر است. البته خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید مسیحی‌ها این‌گونه نیستند، زیرا در میان مسیحیان کسانی هستند که اهل عبادت و ارتباط با خدا هستند، این‌ها مستکبر نیستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند اینجا می‌خواهد برای ما یک دو قطبی درست کند، دو قطبی بین مستضعفین و مستکبرین؛ خداوند وقتی مستکبرین را آن طرف قرار می‌دهد، حامی مستضعفین می‌شود و می‌فرماید «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»، این مهم است که ما روحیات و سیاست خود را و لبه تیز تبلیغمان را با این مهندسی قرآن هماهنگ کنیم، یعنی از خودمان نقشه نکشیم چرا که نقشه راه موجود است.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه ۵۱ سوره مائده می‌فرماید یهودیان و نصارا ولی شما نیستند، هر کس ولایت یهودی‌ها را بپذیرید این از ایمان آورندگان نیست؛ اکنون آن‌هایی که ولایت صهیونیستی، استکباری و آمریکایی را با همه وجودشان پذیرفته‌اند، امام، دین، انقلاب و متدینین ما را تحقیر می‌کنند که چرا شما نمی‌پذیرید آمریکا بزرگ عالم است؟ این‌ها نه تنها خودشان ذلت را پذیرفته‌اند، بلکه عزت همه مومنین را هم می‌خواهند فدا کنند، این‌ها هم در همان دسته هستند و اگر این را باور نکنیم فریب می‌خوریم. هر وقت نتوانیم رسالت جهاد تبیینی خود را که رهبر فرزانه انقلاب بر آن اصرار دارند به خوبی انجام دهیم و خیل عظیم مومنان را علیه مستکبران به قیام وادار کنیم، باز هم فریب خورده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: برخی‌ها آمدند دستاوردهای چندین ساله و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز دانشمندان را به نفع آمریکا و صهیونیست‌ها نابود کردند، خداوند می‌ فرماید آن‌هایی که در قلوبشان مرض وجود دارد شیب و سرعت این‌ها به سوی منافقین است تا یهودی مآبانه زندگی کنند و در خدمت آن‌ها باشند. قرآن می‌گوید این‌ها حرف از مصلحت اندیشی می‌زنند و می‌گویند ما برای اینکه از جنگ دوری کنیم این کارها را می‌کنیم، اما حقیقت این است که این‌ها خودشان هم در دسته‌ی آنان قرار دارند.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۵۲ سوره مائده می‌فرماید «فَتَرَی الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَی أَنْ تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ فَعَسَی اللَّهُ أَنْ یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیُصْبِحُوا عَلَی مَا أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِین» یعنی امید است خدا به گونه‌ای مسائل را رقم بزند و شرایط را متحول کند، آن وقت این‌ها به خاطر مرض‌ها و گرایش‌هایی که در دلشان به اجانب دارند پشیمان شوند، زیرا در دلشان ایمان قرص و محکم وجود ندارند، چون این‌ها به وعده‌های الهی ایمان نیاورده‌اند؛ بیش از چند دهه است که شاهد تحقق این وعده‌های الهی هستیم اگر برخی‌ها درک کنند و بفهمند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه سوره فصلت فرمود «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدون» یعنی به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین نباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است. خداوند فرمود نه بترسید و نه محزون باشید، وقتی خداوند می‌گوید خوف نداشته باشید، یعنی باید یقین کنیم که در هیچ شرایطی خوفی وجود ندارد، حزن و اندوهی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: خداوند در آیه ۵۵ سوره مائده افعال جمع به کار می‌برد، زیرا اگر هر کدام از فرزندان امیرالمومنین (ع) نیز بودند همان کاری را می‌کردند که امیرالمومنین (ع) در نماز کرد و انگشتری خود را به سائل بخشید، این یک نشانه بود که خداوند داد تا راه گم نشود و امیرالمومنین (ع) را بشناسیم، سپس می‌فرماید آن‌هایی که ولایت خدا را فهمیدند و پذیرفتند، خداوند در این آیات بشارت می‌دهد که پیروان علی (ع) در آینده پیروز هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: چه کسانی اکنون در دنیا دین و نماز ما را به تمسخر می‌گیرند؟ جمعه و جماعت ما را نمی‌خواهند ببینند و از دیدن آن عصبانی می‌شوند، برای شکستن هیبت مومنین دست به هر کاری می‌زنند. خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اهل کتابی که اسم اهل کتاب را با خود دارند ولی رسم متدینی در آن‌ها نیست، دروغ می‌گویند که اهل کتاب هستند و این کتاب را برای اهداف دنیایی خود سپر کرده‌اند، این‌ها را اولیا نگیرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha