جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بویین زهرا

حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: نماز جمعه زبان گویای مردم در بیان مطالبات و مصالح، مظهر همدلی و وحدت جامعه و تبیین کننده معارف و ارزش‌های مورد نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب، که با حضور مسئولین شهرستان بویین زهرا برگزار شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و تأکید امام خمینی (ره)، نماز جمعه در ایران احیاء شد و امروز به اجتماعی برای اتحاد و همدلی میان جامعه تبدیل شده است.

حجت الاسلام رضوانی افزود: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است که باید هر چه با شکوه‌تر و پر محتواتر اقامه شود.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با تاکید بر اینکه نماز جمعه دانشگاهی عظیم است که در آن مسایل اعتقادی، اخلاقی و سیاسی بیان می‌شود، مطرح کرد: لازم است تا از تمام توان و ظرفیت‌ها موجود برای تقویت نماز جمعه استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به برکت خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید به دست آمده و ضروری است با مقاومت و ایستادگی، با توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: جایگاه ویژه و مورد تاکید نماز جمعه را می‌توان در احادیث و روایات مشاهده کرد و وجود سوره‌ای به نام جمعه در قرآن کریم اهمیت این موضوع را بیشتر نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: نماز جمعه زبان گویای مردم در بیان مطالبات و مصالح، مظهر همدلی و وحدت جامعه و تبیین کننده معارف، و ارزش‌های مورد نیاز جامعه است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: نماز جمعه سبب رشد ایمانی، بصیرتی و اجتماعی می‌شود و این نماز عبادی و سیاسی ضمن تقویت ارتباط انسان با خداوند، رشد و تعالی انسان در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha