دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس سنندج

حوزه/ با حضور بیش از ۴۰۰ مهمان، اولین کنفرانس منطقه ای «وحدت اسلامی» در سنندج آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، با حضور بیش از ۴۰۰ مهمان از جمله ۸۰ نفر از کشورهای مختلف، اولین کنفرانس منطقه‌ای «وحدت اسلامی» لحظاتی پیش کار خود را در سنندج آغاز کرد.

این کنفرانس با موضوع «کردستان؛ نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب» در دو نوبت صبح و ظهر در اردوگاه امام علی(ع) سنندج در حال برگزاری است.

پیش سخنران این کنفرانس، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه خواهد بود و علمایی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، اقلیم کردستان عراق شرکت دارند.

محسن مسچی، معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب در آغاز این کنفرانس، اظهار داشت: بعد از این کنفرانس ان‌شاء‌الله دو کنفرانس داخلی که به صورت منطقه‌ای خواهد بود در استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

طبق اعلام قبلی، این کنفرانس ۲۸ سخنران داخلی و خارجی خواهد داشت که از جمله این سخنرانان می‌توان به حجت الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج، مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha