پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهریاری

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در دیدار جمع کثیری از علما و اندیشمندان کشور عراق، تجزیه و ایجاد تفرقه را دو حربه دشمن علیه کشورهای اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، در دیدار با جمعی از علما و اندیشمندان عراق گفت: استکبار جهانی در طول تاریخ با ایجاد تفرقه، کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را تجزیه کرده تا بتواند به معادن و ذخایر آن‌ها تسلط داشته باشد. برای نمونه کشور هند را به چهار کشور تقسیم کرد تا منابع آن را به غارت ببرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معرفی اسلام به عنوان دین مخالف پیشرفت را از دیگر نقشه‌های دشمن برشمرد و اظهار داشت: دشمنان زمانی اسلام را تنها دین نماز، روزه و زکات معرفی می کردند. ولی امام راحل با تشکیل جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اسلام می تواند حکومت و دولت داشته باشد.

وی افزود: در گذشته اقتصاد، تکنولوژی و علم دنیا تنها در دست چند کشور غیر اسلامی بود و جهان اسلام سهمی نداشت، ولی امروزه جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری مقام معظم رهبری و مقاومت مردم این انحصار را شکسته و در میان کشورهای قدرتمند قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود، اسلام را دین برادری و وحدت عنوان کرد، بیان داشت: دشمن برای جلوگیری از توجه مردم جهان به اسلام، داعش را به وجود آورد تا آن را دین خشونت معرفی کند که به برکت خون شهیدانی همانند حاج قاسم و ابومهدی مهندس فتنه داعش از بین رفت.

وی اضافه کرد: تکفیر یکی از ابزارهای دشمن برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است. برخی گروه‌ها همانند وهابیت به وسیله تکفیر جواز کشتن برادر مسلمان را صادر می کنند، کاری که به نص دین حرام است.

شهریاری، براساس روایات شهادت به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی اکرم(ص) را ملاک مسلمان دانستن یک فرد برشمرد و تأکید کرد: وهابیت نه تنها شیعه را تکفیر می کند بلکه برخی از اهل تسنن را نیز تکفیر می کند. از دیدگاه وهابیت، اسلامی مشروع است که مورد تأیید آمریکا باشد.

وی مطرح کردن مسأله ای به نام هلال شیعی را از دیگر حربه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن عنوان کرد و گفت: ایران بارها نشان داده که برای دفاع از مسلمانان میان شیعه و سنی فرق نمی گذارد. همان گونه که حزب الله لبنان را یاری می کند، حماس فلسطین را نیز یاری می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بخش سوم سخنان خود را به بررسی تحولات اخیر عراق اختصاص داد و با تأکید بر دوری همه گروه‌ها و اقوام از نزاع، خاطرنشان ساخت: دشمن با ایجاد نزاع میان گروه‌ها و مذاهب مختلف عراقی همانند شیعه، سنی و کُرد به دنبال جلوگیری از تشکیل دولت در این کشور است.

وی رژیم صهیونیستی و آمریکا را رأس الفتنه دانست و اظهار کرد: توهین به مقدسات یکدیگر از دیگر نقشه‌های شوم مستکبران است.

شهریاری در پایان سخنان خود، مسئولیت علما را در شرایط کنونی جهان اسلام بسیار مهم برشمرد و گفت: نباید اجازه دهیم تفکر آمریکایی در کشورهای اسلامی رشد کرده و جای تفکر اسلامی را بگیرد.

در ابتدای این دیدار علما و اندیشمندان عراقی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به دلیل توجه به مشکلات و معضلات کشورهای اسلامی همانند عراق، سوریه، لبنان و فلسطین، قدردانی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نسبت به پیگیری مسائل تقریبی امت اسلامی، ایجاد امت واحده و جلوگیری از تفرقه و تنازع، توجه به آیات قرآن که درباره وحدت نازل شده، اعتصام به حبل الله متین، توجه به پیامبر(ص)، قرآن و قبله به عنوان مشترکات، ایجاد روح برادری در میان امت اسلامی، مقابله با آمریکا و صهیونیست به عنوان دشمنان جهان اسلام، دوری از تکفیر و تنازع از مهم ترین مطالبی بود که علما و اندیشمندان عراقی مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha