پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمید شهریاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: مسئله اتحاد و عدم تفرقه، مسئله بسیار بزرگ و مهمی است؛ با دقت در آیات قرآن کریم به این نتیجه می‌رسیم که مسئله وحدت یک امت و تفرقه نداشتن نشانه تراز توحید و خدا پرستی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع طی سخنانی در اولین همایش ملی بنیاد سادات که روز یکشنبه در مجتمع فدک واقع در شهرک استقلال تهرانسر برگزار شد، با اشاره به آیه مباهله و داستان آن در قرآن اظهار داشت: این داستان نشان می‌دهد که دین اسلام، دین تساهل است و پیامبر(ص) هیچگاه نمی‌خواستند کسی به زور به اسلام روی بیاورد و همه ما می‌دانیم که پیامبر(ص) با اخلاق خودشان اسلام را توسعه دادند.

وی افزود: زمانی‌که از مباهله صحبت می‌کنیم بخشی از آن حقانیت دین اسلام را شامل می‌شود و بخشی حقانیت آل عبا است. سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این همایش چه نسبتی با تقریب مذاهب اسلامی دارد؟ مسئله اتحاد و عدم تفرقه مسئله بسیار بزرگ و مهمی است؛ با دقت در آیات قرآن کریم به این نتیجه می‌رسیم که مسئله وحدت یک امت و تفرقه نداشتن نشانه تراز توحید و خدا پرستی است. در قرآن آمده است که حتی اگر گوساله پرست هم بودید بایکدیگر اتحاد داشته باشید و این نشان دهنده اهمیت زیاد مسئله وحدت است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به داستان موسی(ع) و هارون در قرآن کریم به تشریح ماجرای غدیر پرداخت و گفت: که از دیدگاه پیامبر(ص) امام علی (ع) برای ایشان در همراهی و برادری به منزله هارون برای موسی(ع) بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پیامبر(ص) پس از رویداد غدیر به حضرت علی(ع) توصیه کرد که اگر مردم با تو همراه نشدند، صبر پیشه کن. لذا صبری که امام علی (ع) پس از خلافت خلفای سه گانه پیشه کردند صبر بسیار جزیلی بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: توصیه ما به همه علمای شیعه و اهل سنت این است که رفتارهایی از آنان سر نزند که موجب تفرقه شود و برای اتحاد هرچه بیشتر جامعه اسلامی در تلاش باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار کرد: دشمن همواره از وحدت و تقریب مسلمانان آسیب دیده است. بنابراین دور از ذهن نیست که بخواهد از این طریق به مسلمانان نفوذ کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: حدود دوسال است که پروژه ای را به نام شبکه سازی جهان اسلام آغاز کرده ایم، شبکه ای به نام سعید که اخیرا در نخستین اجلاس منطقه ای کردستان آن را افتتاح کردیم تا بتواند نیازمندان را پیدا و این نیازها را برطرف کند. بنابراین از عزیزان حاضر در این جلسه می خواهیم که به این شبکه بپیوندند و به رفع نیازهای مستضعفین کمک کنند. در واقع این شبکه بر آن است تا بتواند نیازمند واقعی و خیر را به یکدیگر متصل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha