دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمید شهریاری

حوزه/ رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اکنون بهترین فرصت برای شکل گیری اتحادیه کشورهای اسلامی با مشارکت ایران، ترکیه، مصر، عربستان، اردن و.... است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز در اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی که در سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: بهترین و کارآمدترین راه برای مقابله با جریان های دین ستیز تکرار مبحث وحدت و انسجام مسلمین است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز شاهد تغییرات معادلات جهانی هستیم و نمونه آن را می توان جنگ اوکراین دانست که در آن قدرت نمایی آمریکایی ها زیر سؤال رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار کرد: اولین جرقه های به چالش کشیده شدن قدرت آمریکایی ها در جنگ از بین رفتن جریان تروریستی داعش توسط کشورهای ایران، عراق و سوریه بود. البته این مهم را باید نتیجه تلاش های شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش دانست که در راه دفاع از اسلام و مبارزه با تروریسم در جهان اسلام جهاد کردند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: برگزاری کنفرانس منطقه وحدت اسلامی که امروز در کردستان برگزار می شود به نوعی این مهم را به ذهن ما متبادر می سازد که این استان نماد تحقق وحدت اسلامی به معنای واقعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: بیش از ۴ دهه آمریکایی ها، صهیونیست ها و... تلاش کردند که در کردستان ایران و عراق توطئه و فتنه انگیزی کنند، ولی امروز می بینیم که همه این دسیسه ها خنثی شده و یک وحدت بزرگ در منطقه در حال شکل گیری است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان، عنوان کرد: آمریکایی ها و صهیونیست‌ها که به نوعی پیرو استعمار پیر انگلیس هستند به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی و خاورمیانه می باشند ولی تاکنون در عملی کردن این برنامه شیطانی ناموفق بوده اند و امروز پیام این کنفرانس این است که مسلمین باید با بصیرت مواظب تلاش های دشمن برای تجزیه طلبی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار کرد: در ماههای اخیر سران عربستان سعودی رسماً اعلام کرده اند که آماده برقراری رابطه دوستانه با ایران هستند و کشور امارات نیز به دنبال بازگشایی سفارتخانه خود در تهران است که این نشان از قدرت بالای ایران در منطقه و جهان دارد و بی‌شک اگر این مهم اتفاق بیفتد و وحدت کشورهای اسلامی محقق گردد، شاهد تغییر معادلات بین المللی خواهیم بود.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: اکنون بهترین فرصت برای شکل گیری اتحادیه کشورهای اسلامی با مشارکت ایران، ترکیه، مصر، عربستان، اردن و.... است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha