سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هدف اصلی و غایی دشمنان به ویژه گروهک های تروریستی مانند داعش ایجاد پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا مامد کلشی نژاد، عصر امروز در اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مسئله ای که امروز علما و روحانیون را گردهم جمع کرده است وحدت در جهان اسلام و ضرورت های آن است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: با آغاز موج اسلام گرایی در بین جوانان اروپایی، کشورهای غربی احساس خطر کردند و به همین علت برای جلوگیری از این روند، پروژه اسلام هراسی را در جهان به راه انداختند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: امروز هدف اصلی و غایی دشمنان به ویژه گروهک های تروریستی همانند داعش ایجاد پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی در سطح جهان است.

وی در ادامه اظهارکرد: داعش در میان اهل سنت تلاش های بسیاری را انجام داد که این مذهب را به نوعی زیر سؤال ببرد ولی اهل سنت پاسخ دندان شکنی به این گروهک دادند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: اگر بین مسلمین وحدت و برادری حاکم نباشد، تسلط دشمن بر جهان اسلام بسیار راحت صورت می گیرد، لذا امروز بر همه ما فرض است که این دستور الهی یعنی وحدت را با چنگ و دندان حفظ کنیم.

ماموستا کلشی نژاد اظهار کرد: اسلام در ظاهر دارای مذاهب و آرای متفاوتی است، ولی در اصل و اساس یک دین واحد و یکسان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha