دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم جشن غدیر در مجمع فرهنگی هیئت علمدار کربلای قم

حوزه/ مراسم جشن غدیر در مجمع فرهنگی هیئت علمدار کربلای قم ویژه مهاجرین افغانستانی با حضور دبیر ستاد امر به معروف استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم جشن غدیر در مجمع فرهنگی هیئت علمدار کربلای قم ویژه مهاجرین افغانستانی با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان قم برگزار شد که سخنرانان در این محفل به مدح فضایل امیرالمومنین(ع) پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف استان قم در باره فضایل امیر المومنین(ع) گفت: روز غدیر روز اعلان ولایت و جانشینی امیر المومنین نبود بلکه روز ابلاغ ولایت بود. فرق است بین ابلاغ و تبلیغ و اعلان، و ابلاغ شرایط پنجگانه دارد، همه باید بشنوند؛ همه بفهمند؛ همه باید بشناسند؛ همه باید بپذیرند؛ همه باید اقرار و اعتراف کنند، با رعایت این پنج ویژگی پیامبر(ص) ولایت امیرالمومنین را برای مردم ابلاغ کرد.

وی افزود: خداوند به پیامبر(ص) هشدار می‌دهد (وإن لم تَفعَل فما بلّغتَ رسالته) این نشانگر اهمیّت ولایت امیرالمومنین بوده است؛ آن کسی که رسالت به دست او باید حفظ شود باید امیر المومنین باشد؛ الیوم اکملت لکم دینکم، نشانگر این است دین اسلام دیگر قابل تغییر و تحریف نیست. واتممت علیکم نعمتی این نعمت نعمت ولایت است.

دبیر ستاد امر به معروف استان قم ادامه داد: غیر از بیعت، در آن روز پیامبر فرمودند حاضرین این قضیه را به غائبین نیز برسانند؛ این نشانگر این است که باید غدیر احیا شود.
در آخر فرمودند هرکار که برای علی(ع) انجام دهی علی هزار برابر آن را برایت انجام خواهد داد؛ اگر یک قدم برداری به سویت هزار قدم خواهد برداشت؛ پس چه بهتر که غدیر را به بهترین نحو گرامی بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی در پایان، حکم مجوّز رسمی تشکل فرهنگی علمدار کربلای قم با مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر به آقای عبادی دبیر هیئت علمدار کربلای قم را اعطا کرد.
در ادامه آقای زارعی رئیس اتباع و مهاجرین قم به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما دنبال حل مشکلات مهاجرین بوده و هستیم و کارهای اقامت موقت مهاجرین در دستور کار است و بعد از اینکه مرحله شش ماه تمام شد، اقامه یک ساله و بعد از اتمام یک سال در صورت نداشتن تخطی های اجتماعی و مردمی به سه سال و بعد تبدیل به تابعیت شهروندی خواهند شد.

خبرنگار: بهزاد محمد باقری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Mohammad Rajabi IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    باازسلام وخسته نباشيد براى همه ى دوستان وگروه علمداركربلا اين گروه بسيارگروه عالى است