شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بنای ائمه جمعه، مطالبه گری از مسئولان و تلاش برای رفع مشکلات مردم و کمک به نفع مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به روند تدوین سند فرهنگی استان، اظهار داشت: با وجود آنکه در مرحله تدوین نظرات دستگاه‌های مختلف احصاء می‌شود، گاهی از موارد در زمان اجرا با مشکلاتی روبرو می‌شویم که باید مراقب این مسئله باشیم.

وی افزود: اینکه دستگاهی شخصا برنامه‌ای را ارائه کرده اما زمان ابلاغ مطرح کند وظایف سازمانی اجازه اجرای آن را نمی‌دهد، تناقض عجیبی است که با آن روبرو هستیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قبل از تصویب لازم است تا مشکلات احتمالی سند مطرح شود، گفت: خواهش ما بر این است اگر نیاز به مطالعه مجدد وجود دارد، دستگاه‌ها قبل از تصویب درخواست خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله تدوین سند فرهنگی، ساعت‌ها وقت مدیران در این جلسات سپری شده است، مطرح کرد: وقت مدیران، متعلق به مردم است و باید برای مردم سپری شود و لذا عدم توجه به موضوعات مطرح شده در این جلسات و مطالب ارائه شده، ظلم در حق مردم و مدیران می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار رصد نحوه اجرای سند فرهنگی توسط دبیرخانه شورا شد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، سند و برنامه در کشور زیاد داریم، اما مهم اجرای صحیح این برنامه‌ها است، بنابراین امروز لازم است که در راستای اجرای درست برنامه‌ها دقت شود.

وی تصریح کرد: وظیفه کمیته رصد، رصد دائمی اجرای سند می‌باشد و ضروری است در ارزیابی عملکرد مدیران استان، توجه به سند و میزان اجرای آن مورد نظر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه در این جلسات نیازمند بحث و گفت‌وگو برای رسیدن به اهداف اصلی هستیم، عنوان کرد: برای پخته شدن موضوع، نیازمند استفاده از نظرات همه صاحب نظران هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور، یادآور شد: این انتظار و مطالبه مردم است که مسئولان را در نماز جمعه در کنار خودشان مشاهده کنند.

امام جمعه همدان با تقدیر از حضور استاندار همدان و نمایندگان مجلس برای حضور در نمازهای جمعه، مطرح کرد: بنای ائمه جمعه، مطالبه گری از مسئولان و تلاش برای رفع مشکلات مردم و کمک به نفع مردم است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha