پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / بازار گرم سلفی دهه 90ها با امام جمعه جوان همدان

حوزه / امام جمعه همدان در مراسم ۲۲ بهمن با مشاهده قرار دادن صندلی برای مسئولان و جدا از مردم، علیرغم تذکرات قبلی در جلسات، این بار نه تنها خود بر روی صندلی‌ که برای مسئولان تعبیه شده بود ننشست، بلکه مسئولانی که از قبل بر روی صندلی نشسته بودند نیز پس از این اقدام امام جمعه همدان از جای خود بلند شدند و به صورت ایستاده در مراسم شرکت کردند و این بار مردم بودند که بر روی صندلی مسئولان نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ بود که رهبر معظم انقلاب در حکمی با تقدیر از خدمات آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان منصوب کردند.

جوان ترین نماینده ولی فقیه در استان‌ها، امام جمعه‌ای به سن انقلاب در تریبون نماز جمعه همدان قرار گرفت و از روز اول حضور خود به دنبال تحقق فرمایشات و سفارشات رهبر معظم انقلاب به خود در حکم انتصاب بود به خصوص "سلوک مردمی با همه‌ قشرها بویژه جوانان و تکریم خانواده‌های شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید" (بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب).

حاشیه پررنگ‌تر از متن در مراسم ۲۲ بهمن همدان

حضور بدون تشریفات در سفر به کربلا، همبازی شدن با ایتام در شب‌های قدر، بسیج مسئولان برای رفع مشکلات مردم، حضور سر زده در مناطق کم برخوردار و اقداماتی از این دست در طول سه سال گذشته بارها از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مشاهده شده است.

ببینید:

فیلم | حضور متفاوت امام جمعه همدان در جمع ایتام

از مهم‌ترین ویژگی‌های امام جمعه همدان که همیشه نسبت به آن حساس است و نه تنها در تمامی جلسات عمومی و خصوصی با مسئولان بر آن تأکید دارد که خود نیز تلاش دارد تا نسبت به آن عامل باشد، برخورد صحیح با مردم مبتنی بر سیره و روش امامین انقلاب و اهل بیت(ع) است، رفتاری که مردم را عیال الله می‌داند.

در مراسم‌های مختلف مردم همدان شاهد هستند زمانی که تمام مسئولان رفته‌اند اما این نماینده رهبر معظم انقلاب در استانشان است که تا آخرین نفری که با او کار دارد منتظر می‌ماند تا درد دل‌هایش را بشنود و اگر شده از طریق تماس تلفنی با مسئولان در همان جا و یا دعوت او به دفتر خود، برای رفع مشکلات، پا پیش می‌گذارد.

حاشیه پررنگ‌تر از متن در مراسم ۲۲ بهمن همدان

در تجمع ۹ دی بود که امام جمعه همدان با دیدن قرار دادن صندلی فقط برای مسئولان، این‌بار در جایگاه مسئولان حاضر نشد و در کنار مردم تا آخر مراسم حضور داشت، در مراسم ۲۲ بهمن نیز با دیدن قرار دادن صندلی برای مسئولان و جدا از مردم، علیرغم تذکرات قبلی در جلسات، این بار نه تنها خود و استاندار همدان بر روی صندلی‌ که برای مسئولان تعبیه شده بود ننشستند، بلکه مسئولانی که از قبل بر روی صندلی نشسته بودند نیز پس از این اقدام امام جمعه همدان از جای خود بلند شدند و به صورت ایستاده در مراسم شرکت کردند و لذا اینبار این مردم بودند که بر روی صندلی مسئولان نشستند و مسئولان ایستادند.

حاشیه پررنگ‌تر از متن در مراسم ۲۲ بهمن همدان

شاید می‌توان گفت همین کارهای به ظاهر کوچک است که باعث شده تا حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، حبیب مردم همدان شود و مردم همدان امام جمعه را امام هر روز و همراه خود بدانند.

حاشیه پررنگ‌تر از متن در مراسم ۲۲ بهمن همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha