پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه تریبون نماز جمعه عدالت محور و مطالبه گر است، گفت: ائمه جمعه تضعیف دولت و مسئولان را اخلاقی نمی دانند اما همواره نقد منصفانه را در دستور کار خود داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در نشست ائمه جمعه استان با استاندار همدان، با اشاره به اینکه عمده فعالیت ائمه جمعه، حول محور فعالیتهای فرهنگی است، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و لذا امام جمعه نیز متولی فرهنگ در هر منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ستادهای زیر نظر ائمه جمعه باید فعال شود، مطرح کرد: شورای فرهنگ عمومی، ستاد امر به معروف و دیگر نهادها لازم است با همراهی مدیران و مسئولان در استان فعال شوند و در راستای اهداف انقلاب و گام دوم انقلاب به پیش برویم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدیران و متولیان حوزه فرهنگی باید دغدغه مند باشند، گفت: اگر مدیری دغدغه مند و همراه نباشد، سیاست‌های کلی که به آنها ابلاغ می شود نیز پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری و ائمه جمعه بنای دخالت در انتصاب ها را ندارد، مطرح کرد: معرفی مدیرانی که در حوزه فرهنگ مشغول فعالیت هستند، بسیار حساس است و استاندار باید نسبت به این موضوع با دقت بیشتری عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان با وجود آنکه جز استان های پیشتاز در عرصه طرح امین است اما در جذب طلاب موفق عمل نکرده است، گفت: نهادی همانند آموزش و پرورش که در بحث تربیت نسل جوان امروز، نقش اصلی را بر عهده دارد نیازمند مدیری دغدغه مند است.

وی با تاکید بر اینکه تریبون نماز جمعه عدالت محور و مطالبه گر است، یادآور شد: ائمه جمعه تضعیف دولت و مسئولان را اخلاقی نمی دانند، اما همواره نقد منصفانه را در دستور کار خود داشته و دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: حمایت از دولت از باب اینکه منافعش به مردم برسد را وظیفه خود می‌دانیم، چرا که هدف همه ما خدمت به مردم است و این مهم نیز در سایه وحدت و همدلی محقق خواهد شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha