یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: مردم ما، شایسته بهترین‌ها هستند، حرف و دغدغه‌ آنها معیشت و اشتغال است که خواسته‌ به حقی است، بنابراین هم نیازمند توجه بیشتر مسئولان در تصمیم درست اقتصادی هستیم و هم اجرای درست این تصمیمات.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر چهارشنبه در جمعه مدیران جهاد کشاورزی، با بیان اینکه قبل از انقلاب قدرت‌های شرق و غرب به دنبال آن بودند که حرف مردم ایران مطرح نشود، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از حوادث و حتی در دوران دفاع مقدس این قدرت‌ها در کنار صدام بودند تا به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌های بسیاری در طول تاریخ در دنیا به وجود آمده اما انقلاب‌ اسلامی برای استعمارگران به تعبیر خودشان، خطری بزرگ بود، گفت: فیلسوفان آمریکایی، انقلاب اسلامی را به زلزله‌ای تشبیه کرده بودند، چرا که این انقلاب در کشوری رخ داد که تمام مملکت تحت سلطه استعمارگران بود.

امام جمعه همدان افزود: انقلاب اسلامی یک گفتمان جدید را مطرح کرد و روش و سیاستی را ارائه کرد که قبل از آن معمول نبود و از استقلال حرف زد و شعار اصلی خود را استقلال قرار داد.

وی تفاوت انقلاب اسلامی با رژیم پهلوی را در سرعت رشد دانست نه در اصل رشد، گفت: به طور معمول هر دولتی مقداری پیشرفت دارد، اما مهم سرعت رشدی است که بنا بر آمارهای بین‌المللی سرعت رشد جمهوری اسلامی یازده برابر سرعت میانگین جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانست پیشگام باشد و از غافله پیشرفت عقب نماند، یادآور شد: البته عقب افتادگی‌هایی نیز در عرصه‌های اقتصادی داریم که باید جبران شود.

وی با طرح این سؤال که جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته به کدام کشور وابسته بوده و باج داده، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در این سال‌ها نتوانسته یک بار به ما زور بگوید و یا کشور ما زیر بار ظلم هیچگاه نرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه آمریکا ۴۴ سال است تلاش می‌کند که زور بگوید، اضافه کرد: کشور ما، کشوری مستقل و شعار ما همان نه شرقی و نه غربی است، البته تعامل بنا بر منافع با کشورهای دیگر داشته و داریم همانند تمامی کشورها، اما آنچه در این بین مهم است آن است که ما اهل تعامل با کشورهای دیگر بودیم، اما آنها اهل دشمنی بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک عید نوروز هستیم و باید نظارت‌ها بیشتر شود، افزود: مشکلات در عرصه معیشت مردم، یکی از نقاط ضعف است که باید در این عرصه، دولت و مسئولان تدبیر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه تأمین معیشت مردم، جزو ضروریات است و نیاز به گفت‌وگو و تذکر ندارد، خاطرنشان کرد: نباید یک جنس در مغازه‌های مختلف با قیمت‌های گوناگون باشد.

وی یادآور شد: مردم ما، شایسته بهترین‌ها هستند، حرف و دغدغه‌ آنها معیشت و اشتغال است که خواسته‌ به حقی است، بنابراین هم نیازمند توجه بیشتر مسئولان در تصمیم درست اقتصادی هستیم و هم اجرای درست این تصمیمات.

امام جمعه همدان، بهترین راهکار برای نظارت بر بازار را ثبات قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: اقتصادی که سالم باشد، نظارت‌ها نیز در آن آسان‌تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha