یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ از پوستر اولین سوگواره استانی تئاتر میدانی و تعزیه و نمایش‌های آیینی با عنوان «نی ناله» در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، از پوستر اولین سوگواره استانی تئاتر میدانی و تعزیه و نمایش‌های آیینی با هدف رونق بخشی به نمایش‌های مذهبی و تکیه بر توانایی هنرمندان متعهد با عنوان «نی ناله» در تبریز رونمایی شد.

این سوگواره از سوی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ تبریز، در سه بخش «تئاتر میدانی و تعزیه و آیین‌های نمایشی» و «نمایش‌های صحنه‌ای» و «بخش ویژه‌ی تجربه» اجرا می‌شود که بخش تئاتر میدانی شامل: گونه های تئاتر خیابانی می باشد.

ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده اینگونه نمایش ها با مخاطبان و بخش تعزیه تکریم پیرغلامان و صیانت از این نمایش ملی و بخش تجربه شناخت استعدادها و تربیت و تشویق و حمایت از آنها از دیگر اهداف این سوگواره استانی است.

تعزیه و شبیه خوانی، نقالی و پرده خوانی، بخش صحنه ای، بخش تجربه ،تاثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی و روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام امام حسین (ع) و تاثیر آن بر سایر ملت‌ها از موضوعات اولین سوگواره استانی تئاتر میدانی و تعزیه و نمایش‌های آیینی است.

حسن صفدری رئیس اقشار بسیج سپاه عاشورا در این مراسم، هنر را روشن ترین راه انتقال پیام عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا کار امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود و تداوم تبیین و تداوم کار جهادی این دو بزرگوار وظیفه‌ی هنر مندان متعهد است.

صفدری افزود: عاشورا کامل ترین فرهنگ عملیاتی برای انتقال شعائر اسلامی است و پیام آن ترویج فرهنگ اسلامی گسترش نهضت مقاومت و تأثیر بر سایر ملت های دنیاست.

وی با بیان اینکه یزیدیان زمان برای کم رنگ کردن فرهنگ عاشورا با برنامه های مختلف تلاش می کنند گفت:این سوگواره ها بهترین راه برای انتقال پیام و فرهنگ عاشورا به نسل جوان است و هنرمندان ما باید به خوبی در این زمینه فعالیت کرده و این فرهنگ را عالم گیر کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha