شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ طرح ۳۱۳ با هدف رسیدگی به مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، همایش توجیهی روحانیون طرح ۳۱۳ با حضور مبلغان آذربایجان شرقی به همت کمیته امداد و با همکاری حوزه علمیه استان در محل اداره کل کمیته امداد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در این همایش گفت: باید نگاه جدیدی به مددکاری دینی داشته باشیم و مددکاری دینی به حیات طیبه منتهی می شود.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در مددکاری دینی باید ظرفیت جدید و نگاه جدید و حیات طیبه را به مخاطبان علاقمند انتقال دهیم.

اجرای طرح ۳۱۳ رسیدگی به مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیازمندان در تبریز

حجت الاسلام حسین هرمز مشاور امور روحانیون رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هم در این همایش گفت: شأن طلاب و روحانیون در خدمات رسانی به مردم به ویژه محرومین است.

وی در تبیین طرح ۳۱۳ افزود: این طرح بر مبنای خدمات اجتماعی و فرهنگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) بوده که توسط روحانیون و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه اجرا می شود.

مشاور امور روحانیون رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: طرح ۳۱۳ خانواده محور، مسأله محور و تربیت محور بوده و طلاب و روحانیون ملجاء مردم و نیازمندان هستند.

حجت الاسلام هرمز به رویکردهای اجرایی این طرح اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح روحانیون به صورت ماهیانه برای احصای مشکلات اجتماعی و فرهنگی به منازل مددجویان سرکشی کرده و همچنین روضه های خانگی با حفظ کرامت خانواده این عزیزان برگزار خواهند کرد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصتی برای ما ایجاد کرده تا به محرومین خدمت کنیم.

حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: والاترین ارزش نزد خدا کمک به محرومان است و باید در این مورد با اخلاص وارد شویم و با عمل خیرمان مشکلات محرومین را حل کنیم.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای تقویت باورهای دینی و اعتقادی محرومین جامعه حرکت کرده و آنها را نسبت به آینده امیدوار کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدآفرینی نیاز جامعه امروز ماست و لازم است که به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اهمیت دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ایمان به خدا اگر قوی باشد مشکلات روحی و روانی در جامعه نیز کمتر دیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha