جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ۱۱۰ هزار میلیارد ریال در بیست و نهمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی مصوب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلای بیت المقدس این شهر، با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی است، اظهار داشت: ممکن است این میزان اعتبار افزایش هم داشته باشد و این مهم می‌تواند گام بلندی برای توسعه و بالندگی استان مرکزی باشد.

وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی برنامه ریزی‌هایی از قبل انجام شده و نظر مشورتی از کارشناسان و مردم برای انجام آن صورت گرفته است.

امام جمعه اراک گفت: رئیس جمهور، در این سفر که امروز آغاز شد ، از صنایع آذرآب و هپکو به عنوان دو صنعت مهم استان بازدید خواهد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در صورتی که این صنایع استان با تمام ظرفیت فعالیت داشته باشند، می‌توانند فرصت اشتغال را برای چهار هزار نفر فراهم کند و البته سایر واحدهای بزرگ استان مانند ماشین سازی، واگن سازی، آلومینیوم به خاطر نوع تولیدات در سایر بخش‌های صنعتی مهم هستند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر به خاطر واگذاری‌های اشتباه و عدم اهلیت و ناآگاهی، صنایع مهم استان دچار چالش شدند و اکنون باید مشکلات این واحدهای صنعتی برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ظرفیت صنایع آذرآب اراک اکنون ۳۰ هزار تن در سال است که در صورت برنامه ریزی مناسب می‌تواند تا ۳۰ هزار تن افزایش داشته باشد و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در سفر رئیس جمهور وزرای هیات دولت نیز حضور دارند و در نشست‌های کارشناسی با اتخاذ تصمیماتی، به دنبال آن هستیم که استان و مردم از آن منتفع شوند.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی استان ظرفیت‌های بزرگی هستند که امکان جایگزینی برای آنها وجود ندارد و در صورتی که تصمیم بر آن باشد که این واحدها ساخته شود، ۱۰ سال زمان خواهد برد و سرمایه فراوانی نیاز است، بنابراین لازم است قدر این صنایع ارزشمند را دانست و از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.

امام جمعه اراک گفت: باید ظرفیت در این صنایع به طرف روزآمدی حرکت کند و برای تحقق ۸ درصد رشد اقتصادی، لازم است صنایع بزرگ پویاتر شوند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امید است صنعت استان مرکزی به شکل ویژه سامان بگیرد و قدم‌هایی برای پیشرفت و تمدن سازی در پایتخت صنعت کشور برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha