پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مشاغل خانگی

حوزه/ پژوهشگر و تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه اشتغال آفرینی در کشور، حمایت از مشاغل خانگی و تلاش برای حل مشکلات فراروی آنهاست.

سید امیرحسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در دنیای امروز یکی از بخش هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط می باشد که در جامعه ما به خصوص در قالب مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که حمایت از مشاغل خانگی به کاهش آمار بیکاری کمک شایان توجهی می کند، افزود: جدای از بحث مشاغل خانگی ما اگر بخواهیم بحران بیکاری به ویژه در خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی را از سر راه برداریم، بدون تردید از جمله مهم ترین راهکارهایش توجه به صنایع کوچک است که به نسبت صنایع بزرگ، با اندک حمایتی می توان آن ها را فعال نمود.

این تحلیلگر مسایل اقتصادی همچنین گفت: اساساً صنایع کوچک و متوسط به این جهت سهم بالایی از اشتغال را به خود اختصاص می‌دهند که در این صنایع، بیشتر گرایش در بکارگیری نوع خاصی از تکنولوژی سوق یافته که گردش آن به‌وسیله کارگران بیشتر و با سرمایه کمتر صورت می پذیرد، ضمن آن که در عرصه مشاغل خانگی نیز می توان از این ظرفیت به درستی بهره بُرد.

وی یادآور شد: هم اکنون در بسیاری از کشور ها از جمله کشورهای درحال توسعه برای رفع بحران بیکاری به دنبال ایجاد سریع مشاغل در شرکت‌های کوچک و متوسط هستند و ما هم اگر بخواهیم که اشتغال آفرینی را در کشور توسعه ببخشیم، ناگزیر از حمایت از مشاغل خانگی، همچنین صنایع کوچک و زودبازده هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha