جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیبکوه

حوزه / امام جمعه شیبکوه با تأکید بر اینکه باید در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور بازنگری شود،گفت: در سیل اخیر مشاهده شد که در زمینه‌های مختلف دارای ضعف هستیم که یکی از آنها، در زمینه اطلاع رسانی به موقع مردم در حوادث است، چرا که وقتی اطلاع رسانی درست انجام نشود به شدت بحران نیز افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه شیبکوه در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم، گریه و عزاداری بر اهل بیت(ع) مخصوصاً امام حسین(ع) است و این موضوع هم در کتب شیعه و هم کتب اهل سنت وجود دارد.

وی افزود: بنابر نقل از منابع برادران اهل سنت، هر کسی در عزای ائمه و امام حسین(ع) گریه کند خداوند متعال او را در بهشت جای خواهد داد.

حجت الاسلام رستاخیز، مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را نعمتی الهی خواند و گفت: محرم و عاشورا به عنوان نعمتی الهی جامعه را متحول و دلها را به منبع ایمان متصل می‌کند و لذا توجه مردم به عاشورا باعث می‌شود تا جامعه متحول شود و آماده پذیرش امام معصوم باشند.

وی یکی از بهترین زیارات را زیارت عاشورا خواند و گفت: مقام‌هایی که در زیارت عاشورا از خداوند متعال می‌خوانیم، عبارتند از مقام معرفت نسبت به اهل‌البیت(ع)، مقام همراهی با اولیای خدا، مقام همانند بودن زندگی با اولیای الهی، مقام خونخواهی و انتقام، مقام فداکاری برای ولی خدا، مقام شهادت، مقام آبرومندی نزد خداوند متعال.

حجت الاسلام رستاخیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به اقتدار در تولید و صدور سلاح نظامی رسیده است، گفت: ایران در زمینه موشکی و پهپاد به قدرت قابل توجهی در عرصه جهانی تبدیل شده است و جنگنده‌ها، تانک‌ها، نفربرها، ناوشکن‌ها، سامانه‌های پدافندی و انواع رادارها و پهپادها تنها بخشی از توان بومی ایران است.

وی تصریح کرد: امروز در قضیه برجام، آمریکا با اروپایی‌ها به دنبال مقصر نشان دادن ایران هستند تا بتوانند به وسیله آن از ایران امتیاز بگیرند.

امام جمعه شیبکوه با تاکید بر اینکه باید در سیاست‌ها و ساختار مدیریت بحران کشور بازنگری شود، خاطر نشان کرد: روزی که سیل در کشور می‌آید، مانند سیل اخیر مشاهده شد که در زمینه‌های مختلف دارای ضعف هستیم که یکی از آنها، در زمینه اطلاع رسانی به موقع مردم در حوادث است، چرا که وقتی اطلاع رسانی درست انجام نشود به شدت بحران نیز افزوده می‌شود

وی با بیان اینکه علاج بحران مزمن سیلاب‌ها، همان آبخیزداری است، خاطرنشان کرد: امروز به خاطر بالا بودن آسیب‌های سیلاب در شهرها و گسترش شهرها در حاشیه رودخانه‌ها، شاهد تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی در حوزه‌های بالادست شهر هستیم و لذا یکی از راهکارهای اصلی در مهار این سیلاب‌ها و تبدیل تهدید به فرصت، مهار و نفوذ آب به داخل زمین و ذخیره در سفره‌های آبی است که بارها مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha