دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد قرائتی

خواهرم و دخترم؛ چه گوهری گرانبهاتر از وجود شماست؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‏ می‏ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‏ خواهد؟.

به گزارش خبرگزاری حوزه / حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز، در نامه ای به دختران ایران اسلامی، با نگاهی پدرانه به اهمیت جایگاه و منزلت زن پرداخته و آورده است: خواهرم و دخترم؛ اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‏ کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‏تر و از چشم هوسبازان‏ به دور بوده است؟

متن نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
گوهر پاکی و پاکدامنی

خواهرم و دخترم؛

چون نمی‏ دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلال‏های علمی و فنی دوری می ‏کنم و ساده و خودمانی حرف می ‏زنم و خیلی هم با شما بیگانه نیستم، سالهاست شب‏های جمعه در تلویزیون منزل شما هستم.

خواهرم و دخترم! غفلت بزرگترین خطر برای انسان است.

غفلت از خدا و قیامت؛

غفلت از جوانی، استعدادها، ارزش‏ها و کرامت‏های انسانی؛

غفلت از جامعه، دوستان و محرومان‏؛

و غفلت از توطئه‏ ها و ترفندهای دشمنان.

خواهرم و دخترم؛
هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست.

دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوی ما را چندین برابر خریداری می ‏کند.

دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک‏ شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست.

دوست ما، شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت ‏کنیم.

اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آری اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگی بود.

دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد.

خواهرم و دخترم؛
آیا تاکنون به این سؤالات فکر کرده اید:

۱- چرا دشمنان اسباب پیشرفت‏های علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می‏ سازد، بخشش می ‏کنند؟

۲- در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی ‏حجاب؟

۳- اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می‏ کنند یا عناصر سست‏ ایمان؟

۴- در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟

۵- اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‏ کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‏تر و از چشم هوسبازان‏ به دور بوده است؟

۶- آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‏گرایی، گناه و بی ‏بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟

خواهرم و دخترم؛
حجاب از ضروریات دین است و شما بحمداللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی ‏ترین درجات علمی رسیده اند و با حضور خود در عرصه‏ های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست.

خواهرم و دخترم؛
اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی ‏توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم ‏چرانان هرزه است.

خواهرم و دخترم؛
مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی ‏دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه‏ نمی دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‏ می‏ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‏ خواهد؟.

خواهرم و دخترم؛
اگر جلوه‏ گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‏گری خود دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.

خواهرم و دخترم؛
لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‏ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت.

خواهرم و دخترم؛
مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول‏ خورده اند. خیال می ‏کنند بی ‏حجابی نشان تمدن است یا گمان می ‏کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال می‏ کنند جلوه‏ گری گناه ساده‏ ای است، ولی نمی‏ دانند چه بسا آرامش خانواده ای را به نگرانی تبدیل می ‏کند.

این نامه ‏را به خاطر در امان ماندن شما و جامعه از خطرات غفلت و وسوسه های شیطان نوشتم؛ یک بار دیگر آن را بخوانید و اگر مفید دیدید به دیگران نیز بدهید. اگر مرا معلم خود می دانید، حق معلمی را با نماز و تقوا و قرب به خدا ادا فرمایید.

محسن قرائتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معین IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 3
    یه نامه هم بزن مسئولان و مدیران حکومتی و دولتی یه نامه هم بزن واسه اختلاسگران
    • ریحانه IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 3
      شما خودت چندتا نامه برای مسئولین نوشتی؟؟ کلا ایراد می گیری فقط؟
    • بنده خدا US ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 0
      می گم یه چیز جدید درست کنید !! این کلمه اختلاسگرا خیلی کلیشه شده !! برای تنوع هم که شده یه بهانه جدید پیدا کنید تا هرکی درمورد حجاب و مسائل اخلاق جنسی حرف زد با یک کلمه ای مثل اختلاسگرا، تخریبش کنید !! اگه شما حرف قرائتی را فبول داری به حرفش عمل کن، از دیگران هم بخواه عمل کنن ! موضوع اختلاس و هر بی عدالتی دیگه رو هم ،با قدرت مطرح و پیگیری کن !! ما هم از جامعیت شما درس می گیریم!!
    • فاطمه پیرو فاطمه IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      شما ازیه آدم دین چه درخواستی داری از کجا میدونید نزده مگر قراره هر کسی هر نامه ای نوشت باشما در میان بزارن تا ایراد شون رویگیری ازاون آمریکایی خجالت بکش از اون ور آب بتو داره پیام آدم باش میذه
  • صادق IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 2
    با سلام ممنون از استاد اخلاق جناب قراعتی
  • سرور هاشمی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 1
    بسیارعالی،ان شاءالله که دختران وزنان عزیز کشورم باجان و دل بشنوند و رعایت کنند .
  • فاطمه IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    الان که این نامه رو خوندم رو تخت پاویون بیمارستان نشستم برای استراحت چن دقیقه ای و یهو یاد همه ی شب جمعه هایی که برنامتون تو تلویزیون پخش میشد افتادم😍😍نامتون به دل من نشست حاج اقا قرائتی... ممنونم به خاطر همه ی مهربونیتون و علاقتون به ما دخترا که باعث شد این نامه رو برامون بنویسین
  • مردم IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    با وجود این همه مفسدان اقتصادی که آزادانه در جامعه از بهترین امکانات برخوردارند، با وجود اقتصاد از هم پاشیده که تعداد دزدان را بطور حیرت آوری زیاد کرده، با وجود لقمه های حرامی که وارد سفره اکثریت مردم و دولتمردان شده، این حرف ها گر چه بسیار ارزشمند هستند، اما خریداری ندارند. هزاران هزار حیف که ارزش هایی که به قیمت خون هزاران عزیز سفر کرده حاصل شده بود، از دست رفت. جناب آقای قرائتی من آرزو می کنم که نامه شما اثر بخش باشد، اما دل خونم و متاسف و متاثرم از اینکه واقعیت را به گونه ای دیگر می بینم. کاش نامه ای هم برای درمان زخم های قدیمی و کهنه ی این مردم خسته و بی رمق بنویسید. کاش برای بسته شدن چشم های هرزه هم کاری بکنید و مهمتر اینکه کاش برای درمان حرص و ولعی که به جان آقازاده ها افتاده هم فکری بکنید. کاش وام دهی بانک ها برای دولت مردان ممنوع شود. کاش قوه قضائیه، ملاحظات قومیتی، دوستی و آشنا بودن مجرمان را حرام اعلام کند، کاش، کاش، کاش ......
    • برتر IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      آنانی که معنویات را برتر می دانند، در برابر منصحان سراپا گوشند. اما وضعیت کنونی حاصل ولنگارانی است که سکاندار شدند، و بعید است امثال شما بتوانند از آنان انتقاد جدی داشته باشند.
  • r pakravan IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 1
    بیانات استاد قرائتی همیشه پر مغز و به موقع است . استاد ،عمریست تو را به معلمی می شناسیم ،معلمی که تکراری نمی شود ،درست مثل قرآن که تکراری نمی شود. و العاقبة للمتقین
  • یاس IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 1
    عالی بود
  • خانم طالبی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    عالی بود حرف دل ما رو زدید حاج آقا
  • Zahra IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    بسیار عالی بود مطلب خداکنه زنان و دخترایی ایرانی به این مطالب گوش بدهند نمیدونم بع سره ایران چی اومده که زنان سرزمینمون دارن دل امام زمانمون و شهیدانمونو میشکونن اونا بخاطر ما شهید شدن 😔💔
  • ناشناس IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    بسیار عالی.تمام حرفاش حق بود
  • معصومه DK ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    عالی بود استاد واقعا وقتی انسان های شریف مثل شما هارو روبه روی خود میبینیم قدم هایمان استوار تر تو این مسیر میشود و تا پای جان تو این مسیر میمانیم و میجنگیم درست است شمشیر در دست نداریم ولی چادری برنده تر از هر شمشیری در مقابل بد خاهان خود داریم لبیک یا خامنه ای
  • معصومه DK ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    واقعا عالی بود استاد ادم وقتی انسان های شریفی مثل شما را روب روی خود میبیند قدمش استوار تر در این راه میشود تا آخرش در این راه میمانیم و میجنگیم درست است شمشیر در دست نداریم ولی چادری برنده تر از هر شمشیری در مقابل بد خواهی اسلام و حجاب داریم برادرشهیدم تا پای مرگ از خونت دفاع خواهم کرد 《لبیک یا خامنه ای》
  • فاطمه IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    خیلی عالی،خدا خیر دنیا وآخرت بشما بدهد.
  • ناشناس IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    باعرض سلام خدمت استادخودم ،خیلی عالی بود نصایح شمامانندگوهری است نایاب که انشاءالله دختران عزیزوخواهران بزرگوار الت دست دشمن بیگانه نشوندوباحجاب وعفاف خود دل اقاومولامدن راخوش کنند،برادران هم انشاءالله مواطب گوهرهای خودشون که همسرودخترانشون هست باشند امین ای زن به توازفاطمه سلام الله خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است حجاب یعنی مصونیت،،یامهدی ادرکنی
  • سید عنایت اله موسوی دانا IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    خداوند بر عزت و توفیقات حاج آقا قرائتی بیفزاید؛ معلم دانا، با اخلاق حسنه و آگاهی که در اوج ناامیدی، امید و دلگرمی را به اذن الله بر می گرداند. سایه تون مسندام باد. ان شاءالله
  • صادق IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 1
    با سلام و عرض ادب . خداوند طول عمر با عزت به شما عطا فرماید .
  • Mm IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 2
    کل دغدغتون حجابه دختراست؟😂مطلب جدید هم در اومده که ۹۸ تا سنگ قبر رو به خاطر بد حجابی عوض کردن . نکنه با موی تراشیده روی سنگ قبرم تحریک میشین ؟😂 یکم ایمانتونو قوی کنین سست نباشین هر چی ک میبینین باعث بشه از یاد خدا غافل شین . به ایمانتون شک کنین .با این وجود ما دخترا ام از فردا بهانه بیاریم با دیدن آقایون تحریک میشیم خودشونو سر تا پا بپوشونن 😒
    • تبدیل IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 1
      تصویر محرک هر جا باشه محرکه، اما زشت ترش توی قبرستونه، یعنی تبدیل عبرت به اغوا
    • کفران IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      قدر نشناسی از موهبت های الهی باعث خرج کردن آنها نه به ثمن بخس، بلکه تبذیرشان می شود، حساسیت های زنانگی ابزاری مهم در مجموعه و پکیج حیاتند، بکار بردن آنها در مسیر معکوس، اوج کفران و نابخردی است.
    • قدرت غریزه IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      همون که آفرید، دانست چه آفریده، و برای چه، غریزی جنسی آفریده ای فوق العاده و با هدفی مهم است، همان قدر که در ادامه حیات و نسل بشر موثر است، امکان ایجاد عقبگرد حیاتی هم دارد، تن ندادن به ازدواج، یا بهانه آوردن برای آن، توجه دادن متاهلان به خود و دلسرد کردنشان از زندگی خانوادگیشان و ... همه نمونه هایی از بکار بردن تحریک غریزی در جهت معکوس است. ایمان با ترکیب رعایت پوشش و کنترل نگاه تداوم می یابد، با عدم اولی، تراکم روی دومی، زندگی بسیار سختی برای عموم ایجاد می کند.
    • ضرورت IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      مرد ملزم به کار است، باید بیاید بیرون و کسب روزی کند برای خودش و خانواده اش، بنا بر این طبعا سهولت محیط کاری که محیطی با خشونت های طبیعی ایجاب می کند، در پوشش هم آسان تر برایش در نظر بگیریم. در حالی که زن در حالی که در خانه پدریست، نفقه اش به عهده پدرش، و در هنگام ازدواج به عهده شوهرش هست، قانوانا و شرعا. استثنائات مبنای قانون کلی قرار نمی گیرد.
  • فاطمه IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 1
    باسلام خدمت شما استاد گرانقدر.الهی عمرباعزت و طولانی خداوند به شما عنایت کند.و همیشه سالم و تندرست باشید.عالی بود.با اجازه ی شما این متن رو کپی میکنم و به دستان دختران سرزمینم می‌رسانم.سپاسگذارم
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    به نظر من لطف کنید در مورد فقر ، گرانی ، ظلم و ستم مسئولین هم بیانیه بدید
    • تقدم IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      فقر فرهنگی مقدمه فقر اقتصادی، گرانی آور ...
  • فاطمه پیرو فاطمه IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 0
    خیلی عالی امر بمعروف فرمودید خدا عمرتان را دراز عزتتون مستدام قراردهد انشالله
  • ایرانی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    منهم یه ایرانیم با اینکه محتاج به یارانه ام یارانه من وخانواده ام را قطع کردین وهمه چیز را گران گران کردین اعتراض هم کردیم سه ماهه یارانه یکماه را مسدود برایمان ریختید تا نگاهش کنیم وبه عقل کم خودتان دلخوش باشیم مگه شماها به حرف ما مردم ایران گوش میدید ومشکلمان را حل میکنید شما که اهل نامه نوشتن هستید به خاطر مشکل ما هم نامه ای برای مسولین بنویسید به جای خرج کردن بیت الما ل کشور ایران برای کشورهای دیگر به اوضاع معیشتی مردم ایران برسند کم ستمکار باشید وکم حقها راناحق کنین
    • . IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      کردین؟! اشتباهی گرفتین ها! البته به همه آنهایی که در اعطای یارانه بشون مسئولان این پا و اون پا کردند، حق میدیم، حتی اگر کسانی حقشان یارانه نباشد و گرفته باشند، در مقایسه با اختلاسها و وامهای کلان پس داده نشده، و مقرریهای نجومی ظالمانه عددی نیستند.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    با سلام و احترام بر جنابعالی ضمن تشکر از بابت نامه ی زیبا و سازنده تان ، عرض می کنم : نامه ای هم از برای من نویس __یک طناب از بهر این شیطان بریس __تا من بیچاره و وامانده را __ جز کتاب خاله چیز نا خوانده را __شاید افتم در کمند فهم و درک __ هر گناهی را بعقل خویش ترک __ کرده و راه خدا ی خود روم __ آن زمان حتماََ دعا گویت شوم __ طول عمر .عزت و توفیقات روز افزونتان را از خدای متعال خواهانم ، با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • حمایت RU ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    7 0
    آقای قرائتی در نامه خود فرموده اند که "خواهرم و دخترم، لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‏ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت." خیلی روشن است که قیمت معمول چادر مشكي از كل لباس هاي بدحجابان گرانقيمت تر هست و اتفاقا این چادری ها هستند که با چادر پوشیدن خود خون به دل فقرا كنند كه چه قدر همفكران آنها پولدارند. بنابراین بر عکس نظر آقای قرائتی قیمت و بهای پارچه چادری از پارچه لباس های بد حجابان خیلی بیشتر و گران تر و حرف ایشان صحیح نیست ! در اين وضعيت بي پولي و بي ارزي ساليانه مبالغ زيادي صرف واردات پارچه مشكي از خارج مي شود و مافياي پارچه مشکی هم ثروت افسانه اي به جيب مي زنند. حال آن كه شلوار جين و ساپورت و… اغلب توليد خاك پاك خودمان هست و توليدش درداخل كشور هم اشتغال ايجاد مي كنه
    • . IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 3
      چه کسانی مانع تولید چادر در داخلند؟ چرا مانع تولید پوششهای تحریکی افتضاحی نمی شوند؟ صحبت از چادر نیست، الآن شما وضعیت پوشش بعضیها رو نمی بینید؟ اینها پوششند یا جلوه گیری انحراف آور؟ در ضمن شما بخوبی می دانید که اکثریت محجبه ها از پول دارها نیستند، اما حیا را در اوجش دارند، ( بجز مستثناهایی که در همه قشری هستند) متدین برای دینش اهمیت قایل است، اگر نتواند نو بخرد، شده با لباس دست دوم خودش را مستور می دارد، از شکمش می زند، اما از ایمان و حجاب و حیایش هرگز.
    • اگربرای فقراست جلوی تبعیض های ژن های خوب را بگیرید IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      7 0
      اگر توجیه الزامی کردن چادر برای گل روی فقراست باید بگویم اغلب فقرا توان مالی خرید چادر مشکی ندارند. زیرا پارچه مشکی وارداتی است برخلاف پارچه شلوار جین و مانتو جلوباز که ایرانی است به علاوه، اگه راست می گن به جای آن جلوی تبعیض ها و امتیاز های ویژه "ژن های خوب" را بگیرند. این عین متن و کلمه به کلمه مصاحبه سیدجلال موسوی، مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است در کنکور ۱۴۰۱ ورودی گروه فنی‌ومهندسی دانشگاه صنعتی‌شریف ۵۵.۱ درصد فقط از یک دهک یعنی دهک دهم هستند. بعد آن‌طرف دهک یکم صفر درصد، دهک دوم سه نفر! این فاصله خیلی زیاد است. در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی حدود ۵۶درصد تنها دهک دهم قبول شدند. به‌عبارت دقیق‌تر از مجموع سه هزار و ۲۱۱ نفر که در این رشته‌ها قبول شدند، هزار و ۸۰۶ نفر تنها دهک دهم بوده‌اند، درحالی‌که از دهک اول تنها سه نفر و این میزان در دهک دوم به ۱۱ نفر می‌رسد. این نشان از اختلاف بسیار زیاد بین دهک‌ها برای ورود به دانشگاه است. در رشته کامپیوتر نیز از میان ۶۶۲ نفری که توانستند در این رشته رتبه زیر ۳هزار نفر را به دست بیاورند، ۴۱۱ نفرشان دهک دهم بوده‌اند و از دهک اول و دوم حتی یک نفر قبول نشده‌ و تنها ۷ نفر از دهک سوم توانسته‌اند در این رشته قبول شوند. شاید عنوان شود که در رشته‌هایی مانند پزشکی یا کامپیوتر رقابت بسیار سنگین است، اما در علوم انسانی هم همین مساله را شاهد هستیم. به‌طوری‌که از میان ۲۸۱ داوطلب زیر سه هزار که رشته روان‌شناسی را انتخاب کرده‌اند، ۱۳۵ نفرشان در دهک دهم قرار می‌گیرند و از دهک اول هیچ داوطلبی نداشتیم. از دهک دوم نیز سه نفر و از دهک سوم نیز ۵ نفر داشتیم.
    • نکته IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 1
      پاسخ به «اگر برای فقراست...» عرض کردم اصلا بحث الزام چادر نیست، معضل هم بی چادری نیست، افتضاح پوشش خیلی واضح تر از اونی است که ... چادر حجاب اکمل است نه حد اقلی. پوشش اگر شاخصهای پوششی داشته باشد یعنی بدن نما، تنگ که اندامها رو ارائه بده، نازک نشان دهنده پوست بدن، رنگ جلب توجه کنند نباشد و بجز وجه و کفین را بپوشاند درست است. در مورد دانشگاه هم البته خیلیها وقتی می بینند، مدرکها عملا خیلی ... می گویند چرا الکی وقت خودمون رو...
    • بنده خدا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      0 0
      دوست عزیز چرا مغلطه می کنید ؛ بحث حجاب است نه چادر، که شما قیمت چادر را مطرح می کنید. آیا فقط لباس‌های بدن نما ارزان است و لباس ارزان دیگری که پوشش درست بدهد ، پیدا نمی شود؟ ضمن اینکه چادر ، زیبایی ندارد که جلب توجه کند و به مدت زیادی قابل استفاده است .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 1
    نامه ای هم از برای من نویس __یک طناب از بهر این شیطان بریس __تا من بیچاره و وامانده را __ جز کتاب خاله چیز نا خوانده را __شاید آری در کمند فهم و درک __ هر گناهی را بعقل خویش ترک __ کرده و راه خدا ی خود روم __ آن زمان حتماََ دعا گویت شوم __ طول عمر .عزت و توفیقات روز افزونتان را از خدای متعال خواهانم ، با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • گلی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    ممنون
  • مجتبی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    2 0
    حجاب ارزشمند و مفیده و هر کس به هر زبانی. میبایست اون رو تبلیغ و حمایت کنه
  • ناخیدشرفا الدین IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    بسیار ازامربهدمفروف دور شدیم
  • ابراهیم IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    به نظر من هرچه در مورد حجاب گفته شود برعکس اتفاق میفتد اخه شرایط روز به روز از نظر بی حجابی داره بد تر میشه و تنها کاری که در جامعه انجام میشه فقط نگاهه به اونها حجاب باید از ریشه درست بشود و باید پی ببریم ببینیم ریشه اصلی بی حجابی چیه ؟