پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه آن‌هایی که پیش از انقلاب سکوت کردند و با انقلاب همراهی نکردند، در جنایات ساواک شریک هستند، گفت: آن‌هایی که امروز دم از آمریکا، انگلیس و اسرائیل می‌زنند و به آن رضایت دارند، در جنایت‌های استکبار جهانی شریک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید مهدی محمدی‌نسب که در مسجد محمدرسول الله(ص) شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»، یعنی کسانی را که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نپندارید، بلکه این‌ها زنده هستند و نزد خدا روزی داده می‌شوند.

وی افزود: ما اینجا دور هم جمع شده‌ایم که به فرهنگ ایثار و شهادت احترام بگذاریم و با شهدا عهد و پیمان ببندیم و بگوییم که ما راه پیغمبران و ائمه اطهار(ع) و شهدا را که جان خود را تقدیم دین و کشور کرده‌اید ادامه می‌دهیم.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه پیام حضور پر شور در مراسم شهدا این است که خانواده شهدا بدانید شما تنها نیستید و ما همه خادم و همراه شما هستیم، گفت: با شما همدردی می‌کنیم و می‌خواهیم در این افتخاری که خدا به شما داده و صلوات و رحمت خود را نثار شما کرده است، دست ما را نیز بگیرید و ما را هم مهمان لطف و عنایت خدا کنید.

وی با اشاره به اینکه در قیامت بسیاری از آیات قرآن جلوی چشم انسان می‌آیند و ما اگر به آن آیه عمل نکرده باشیم، شرمنده می‌شویم، مطرح کرد: خداوند در آیه ۱۰۴ سوره آل‌عمران می‌فرماید همه شما که مسلمان و مومن هستید باید یک امت باشید، این یعنی جامعه اسلامی نباید پراکنده باشد و در غم و غصه یکدیگر بی‌خیال باشند، بلکه امت اسلام لازم است که هوای همدیگر داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امت یعنی آن‌هایی که با امامشان همراه هستند، حرف امامشان را گوش کرده و به آن عمل می‌کنند و با فرمان رهبرشان قیام می‌کنند و هر دستوری می‌دهد اجرا می‌کنند، این‌ها امت هستند.

وی با تاکید بر اینکه آن‌هایی که پیش از انقلاب سکوت کردند و با انقلاب همراهی نکردند، در جنایات ساواک شریک هستند، خاطر نشان کرد: آن‌هایی که امروز دم از آمریکا، انگلیس و اسرائیل می‌زنند و به آن رضایت می‌دهند نیز در جنایت‌های استکبار جهانی شریک هستند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه در قیامت از ما سوال می‌کنند شما در دنیا دنبال که بودید و پیشوا و امام شما که بود؟، اظهار داشت: مومنین، متدینین و علاقمندان به شهدا امامشان مشخص است و انبیا پیشوای این‌ها هستند و لذا این برگ برنده‌ای است که روز قیامت در دست مومنین قرار دارد.

وی برگ برنده دیگر مومنان بر اساس آیات سوره حج را جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: برخی حقیقتا پای کار جهاد هستند، تا جایی که گاهی افراد مسن با وجود آنکه شرایط رفتن به جبهه را نداشتند، اما فرزندان خود را تشویق به جهاد می‌کردند، چرا که دلشان با رزمندگان بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه شهید مهدی محمدی‌نسب و همه شهدا مطیع خدا و رسول خدا(ص) بودند، عنوان کرد: شهدا مجاهد فی‌سبیل‌الله و پیرو رهبر بودند و با هجرت در راه خدا، به فیض شهادت نائل آمدند و به عالی‌ترین مقام کرامت دست پیدا کردند.

آن‌هایی که دم از آمریکا و اسرائیل می‌زنند در جنایت‌های استکبار جهانی شریک هستند

انتهای پیام /

آن‌هایی که دم از آمریکا و اسرائیل می‌زنند در جنایت‌های استکبار جهانی شریک هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha