یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کارگروه همکاری تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام نیکزاد گفت: سرمایه‌گذاری روی آموزش‌وپرورش مهم و عین عقلانیت است. لذا سازمان ها و نهادهای انقلابی باید پای کارآمده و از این ظرفیت و فرصت مغتنم استفاده لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام حمید نیکزاد در کارگروه بررسی ابعاد توسعه و همکاری تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی که با حضوربرخی مدیران و کارشناسان هر دو نهاد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات مولود انقلاب اسلامی و دارای سابقه ای ارزشمند و اثرگذار در کشور است و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش علاوه بر نیروی انسانی توانمند دارای گستردگی فراوانی است که جای کار و همکاری زیادی را با این سازمان فراهم می سازد.

وی مسئله جدی برای آموزش و پرورش را هویت بخشی دینی در بین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه ایام ماه محرم هستیم، راه اندازی هیئت های عزاداری دانش آموزی یکی از اقداماتی است که می تواند نسبت به تقویت هویت بخشی دانش آموزان کمک شایانی داشته باشد و سازمان تبلیغات می تواند در هر استان متولی چندین مدرسه باشد.

نیکزاد ادامه داد: امروز ۷۳۶ منطقه آموزشی در کشور داریم که اگر سازمان تبلیغات در هر منطقه استان، شهر و روستا دو سه مدرسه را پشتیبانی کند قطعا در مجموع اتفاق ارزشمندی رقم خواهد خورد و این در راستای تفاهم نامه همکاری میان دو دستگاه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دیگر از زمینه های همکاری اشاره و بیان کرد: بحث توسعه کمی و کیفی مدارس معارف اسلامی و تحول دروس معارف، اجرای سند تحول بنیادین در مدارسی که وابسته به سازمان تبلیغات و مدارس صدرا هستند، همکاری در اجرای دوره های تربیتی و تخصصی دانشجو_معلمان با توجه به وسعت آموزش و پرورش، حضور و مشارکت اثرگذار سازمان تبلیغات، برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمان، استفاده از ظرفیت شبکه‌های خلاق و حلقه‌های میانی تعلیم و تربیت در جهت توسعه مفاهیم دینی، همکاری مشترک دوره‌های آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقای شایستگی عمومی، توسعه فعالیت‌های هنری و ادبی در سطح مدارس، تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت در امر اردوها، کارگاه ها، نشست ها و دوره ها و... از جمله موارد مورد همکاری بین طرفین است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به گستردگی سازمانی و نیروی انسانی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری روی آموزش‌وپرورش مهم و عین عقلانیت است. لذا سازمان ها و نهادهای انقلابی باید پای کارآمده و از این ظرفیت و فرصت مغتنم استفاده لازم را ببرند.

در این نشست احکام عضویت کارگروه تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش وپرورش و سازمان تبلیغات اسلامی از سوی وزیر آموزش و پرورش به حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاریها،باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی، محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، عسکری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان اعطا گردید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha