دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / نشست خبری رئیس جمهور در استان همدان

حوزه / رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حداکثر ظرف دو ماه آینده، پروژه آب رسانی همدان که ۱۷ سال بر روی زمین مانده را به سرانجام خواهیم رساند، گفت: به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستیم تا به نتیجه مطلوب و رفع این مشکل در همدان دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه همدان، با اشاره به اینکه باید برای عدم توفیق حضور در تمامی شهرستان‌های استان، از مردم عذرخواهی کنم، اظهار داشت: امیدوارم در آینده و سفرهای بعدی بتوانم انجام وظیفه کنم و با مردم سراسر استان گفت‌وگو داشته باشم.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت پیگیر مشکل آب استان همدان بوده و هستیم، خاطر نشان کرد: پروژه حل مشکل آب در همدان، نزدیک به ۱۷ سال بر روی زمین مانده بود، اما در چند ماه گذشته به صورت ویژه به آن پرداخته شده و هم در استانداری و هم در وزارت خانه به دنبال اتمام روند پروژه هستیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حداکثر ظرف دو ماه آینده، این پروژه ۱۷ سال بر روی زمین مانده را به سرانجام خواهیم رساند، گفت: به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستیم تا به نتیجه مطلوب و رفع این مشکل در همدان دست پیدا کنیم.

وی افزود: همدان در کنار فعالیت در عرصه کشاورزی، می‌تواند در حوزه معدن نیز فعالیت خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه اقتصاد روستا باید فعال شود، مطرح کرد: نباید شاهد مهاجرت مردم روستا به حواشی شهر باشیم و لازم است که با اقدامات و برنامه ریزی دقیق، کشاورزی در روستا را برای کشاورزان مقرون به صرفه کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب مشکل جدی در استان است و نیازمند اصلاح مدیریت منابع آبی هستیم، گفت: در عرصه کشاورزی، با اصلاح تغییر الگوی کشت، باید به سمت کاشت محصولاتی برویم که هم آب کم می‌برد و هم به صلاح کشور است، البته به این نکته نیز باید توجه شود که محصول نباید روی دست کشاورز بماند و لذا اقتصاد کشاورزی و اقتصاد روستا لازم است مورد توجه باشد.

رئیس جمهور به مشکل گرانی در مسکن همدان نیز اشاره کرد و یادآور شد: تامین مسکن از ضرورت‌های کشور است و با توجه به لزوم ساخت یک‌میلیون مسکن در هر سال، در کشور با عقب ماندگی جدی در این عرصه روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه به میزان قابل توجهی زمین در کشور تامین شده، اما استان همدان دارای عقب ماندگی‌هایی بود، اظهار داشت: استان همدان جزء رتبه‌های آخر بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار همدان، وضعیت مسکن همدان به رتبه پنجم رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اعلام این خبر که کار ساخت مسکن در همدان شروع شده است، گفت: پیشنهاد می‌دهم مسکن و شهرسازی، زمین، تسهیلات و مصالح را در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد تا جهشی در این حوزه را شاهد باشیم. ‌

وی با تاکید بر اینکه با کمک مردم، در مدت کوتاهی مشکل مسکن در همدان حل خواهد شد، یادآور شد: در جریان سفر امروز، ۱۷۹ طرح تصویب شده که ۳۵ طرح آن در حوزه زیربنایی، ۲۵ طرح بهداشت و درمان، ۳۳ طرح در اشتغال، ۷۹ طرح در حوزه فرهنگی و گردشگری و در نهایت دو طرح در عرصه معدن می‌باشد.

رئیس جمهور در پایان با تبریک روز خبرنگار، از تلاش اصحاب رسانه در جریان سفر هیئت دولت به همدان تقدیر کرد و گفت: لازم است که از همراهی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان که از صبح همراه ما بودند تشکر کنم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha