دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قالیباف

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با این ظرفیت های منابع انسانی و مادی می توانیم بی تردید کشور را به ثبات اقتصادی برسانیم به شرط اینکه به سنت های الهی ایمان داشته و مردم را باور کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدباقر قالیباف پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید ترور، حجت الاسلام و المسلمین کامیاب در تالار شهر مشهد ابراز کرد: جا دارد یادی کنیم از شهدای عملیات مرصاد که در سالروز یاد این شهدا هم هستیم و این جلسه هم یک فصل مشترکی هم دارد که اگر فرصت شد در ادامه صحبت هم اشاره می کنم که هم شهدای مرصاد و مرداد ماه و این شهیدی که به دست پست ترین و رذل ترین آدم هایی که در تاریخ این کشور می شناسیم منافقین کثیف به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه این ها با همدیگر معنا و مفهوم دارند و امروز روز کارآفرینی هم هست و شاید این سوال در ذهن شما هم هست که که رابطه ای بین شهید کامیاب و مرصاد و کارآفرینی وجود دارد؟ اظهار کرد: باید بگویم از منظر فهم خودم به عنوان فردی چهل و پنج سال در این مسیر در حال آمدن هستم، ارتباط وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مدت های دور یک دغدغه در ذهن خودم داشتم به عنوان کسی که از سال ۵۶ در مسیر حرکت امام و انقلاب در مشهد و خراسان بودم همیشه در ذهنم بوده که حداقل دو شهید مظلوم در این شهر داریم که چقدر برجسته و موقر بودند. ما این ها را فراموش کردیم حتی خود من نیز فراموش کردم. یکی شهید موسوی قوچانی و دیگری هم شهید کامیاب.

قالیباف تصریح کرد: شهید موسوی قوچانی در دشت عباس به شهادت رسید و چند روز کوتاه در عملیات بود و همان جا به شهادت رسید. شهید کامیاب نیز به دست کینه توزان و به دست منافقین که مخالف این انقلاب بودند به شهادت رسید.

وی افزود: شهیدی که قبل از انقلاب یک طلبه جوان فعال بود. در آن مقطع که ما نظاره گر کار بودیم و کاملا جذب شخصیت این مرد بودیم. یک مرد اهل کادر سازی، نهاد سازی و ارتباط با جوانان بود.

قالیباف ادامه داد: شهید کامیاب فردی خون گرم، فعال و انقلابی بود که بستر همه حرکت ها را فراهم می کرد و بعدها نه در شهر مشهد بلکه در کرمان و قزوین نیز اقدامات ارزنده ای انجام داد. شهید سلیمانی نیز در وصف شهید کامیاب سخن گفته است. بنده و همینطور شهید سلیمانی تخت تاثیر تربیت شهید کامیاب بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز حرکت های او را نگاه می کنیم همان نگاهی که شهید بهشتی و حضرت امام خمینی و همان نگاه و دقیق و پر حرارتی که از شهید هاشمی نژاد سراغ داشتیم را نیز در او می بینیم، گفت: این شهید عزیز با همان روحیه ای که اسلام سیاسی حضرت امام و نظام سیاسی منطبق بر قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی که برخاسته از این نظریه ولایت فقیه و برای تبلور چنین حکومتی تلاش می کرد و امروز وقتی که نگاه می کنیم می بینیم شهدای جمهوری اسلامی همچون شهید بهشتی، شهید هاشمی نژاد و شهید موسوی قوچانی چگونه تلاش کردند.

قالیباف افزود: امروز می بینیم مقام معظم رهبری مثل یک خورشید برای تحقق این نظام مترقی به سبک یک الگوی جهانی پیش ببرد. شهید مطهری و شهید مفتح و شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران شأن که چه چهره های بزرگی دارند اما ما برخی از آن ها را در همین شهر فراموش کردیم همچون شهید صادقی اما جسته و گریخته برخی اوقات شهید دیالمه را یاد می کنیم.

وی ادامه داد: این ها از تیر ماه سال شصت تا شهریور ماه سال شصت در این سه ماه بیش از یکصد شخصیت برجسته ما را در کنار چند هزار از مردم و بومی و محلی به شهادت رساندند و این عجیب است اما ملت ما محکم تر شدند و این جمله حضرت امام در شهادت شهید مطهری عجیب است واقعا امام می فرماید: «بریزید خون ها را زندگی ما دوام پیدا می کند و بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود و ما از مرگ نمی ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.» و این عین جمله امام بعد از شهادت شهید مطهری است و ادم حس می کند که امام همه آینده و رسوایی این ها را دیده است.

فرمانده رزمندگان در سال‌های جنگ تحمیلی در دهه 60 با بیان انکه دو واژه انقلاب و دفاع، کلمه هایی تاریخی و ماندگار هستند، ابراز کرد:‌ انقلاب و دفاع فقط از آن سال ۵۷ و ۵۹ نیست بلکه همچنان ادامه دارد. امروز نظام و مردم محکم تر از هر روز گام برداشته و پیش می رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ما عظمت این انقلاب را به خوبی درک کرده و شناخته اند و می دانند که چه خطر بزرگی برای آنهاست؛ زیرا انقلاب ما فرهنگی و با منطقی قوی و مبتنی بر مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و اهل گفت و گو و نجات بشریت است و در عصری به وجود آمد که دور از معنویت بود.

وی با بیان اینکه مبنای این انقلاب فرهنگ، گفت و گو، صلح، امنیت، آزادی انسان ها و سعادت بشری بود، اظهار کرد: ‌آنها دیدند که اگر انقلاب با این نگاه صادر شود و آزادی خواهان دنیا و مسلمانان این را ببیند، همه چیز را از دست خواهند داد.

قالیباف با بیان اینکه این ملت بیش از ۴۰ سال ایستادند، تصریح کرد: البته دشمنان این انقلاب را با همین نظریه سیاسی پذیرفته اند که باشد ولی دست از دشمنی برنداشته اند و روش جنگ آنها تغییر کرده است.

وی به دو شیوه جنگ «شناختی و رسانه ای» و «اقتصادی» دشمن اشاره و خاطر نشان کرد: البته که جنگ شناختی در اولویت است. در واقع امروز دشمنان ما برای ایجاد فاصله بین امام و امت تلاش و مبارزه می کنند تا کارآمدی دین در اداره جامعه را زیر سوال ببرند و دین را از سیاست جدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: امروز شاهدیم کسانی که از انقلاب پشیمان هستند و در این مسیر نتوانستند استقامت و حرکت کنند، برخی وقت ها بدتر از دشمنان در داخل درباره انقلاب و نظام حرف می زنند.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز به دنبال این هستند که مشروعیت و مقبولیت این نظام را در ذهن جوانان و افکار عمومی از بین ببرند، تاکید کرد: بنابراین، انقلابی کسی است که بتواند به درستی با انقلاب اقتصادی اش و دفاع از جنگ روایت ها و باورهای انقلاب با تکیه بر سنت های الهی و این مردم که رمز پیروزی و شکل گیری و تداوم انقلاب بوده،‌ بایستد.

قالیباف با اشاره به اینکه رودخانه استکبار بر خلاف سنت های الهی در حرکت است، گفت: انقلاب در مسیر سنت های الهی که همیشه پایدار است و تغییر نمی کند، حرکت دارد.

وی با بیان اینکه امروز باید انقلاب اقتصادی داشت، گفت: با این ظرفیت های منابع انسانی و مادی می توانیم بی تردید کشور را به ثبات اقتصادی برسانیم به شرط اینکه به سنت های الهی ایمان داشته و مردم را باور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به جهاد تبیین در این عرصه یعنی فهم و درک جنگ شناختی و روایت ها تذکر داد و اظهار کرد: البته اشکالات وجود دارد ولی باید بایستیم. آنها می خواهد القا کنند که در بن بست هستیم اما اصلا مگر در فرهنگ جهاد و شهادت بن بست وجود دارد؟ این حرف ها را در زمان بنی صدر هم بود ولی فرهنگ جهاد، شهادت و مکتب قرآن و سنت های الهی می گوید: چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان است.

وی با اشاره به پیروزی هایی که در جنگ تحمیلی شکل گرفت، گفت: برخی حتی امروز می گویند که چرا جنگ را بعد از آزادی خرمشهر تمام نکردید؟ این در حالی است که صدام خطاهای نظامی قبلش را که آسیب پذیر بود حل کرد و نقاط استراتژیک و برخی مناطق را در اختیار داشت.

قالیباف با بیان اینکه ما سختی کشیده و مشکلاتی را تحمل کردیم ولی این امور برای انقلاب، نظام و امنیت ملی است، ابراز کرد: امروز جبهه مقاومت هم باعث عزت مسلمانان و احیای مجدد اسلام و هم حفظ امنیت و منافع ملی است و علت آن باور به سنت های الهی می باشد.

وی با اشاره به اینکه جنگ را مردم با ایمان به سنت های الهی، اداره کردند، اظهار کرد: شهیدان برونسی، چراغچی، شوشتری، خادم الشریعه و ... و همه اقشار به جبهه آمدند ولی در حوزه اقتصاد چنین کاری انجام ندادیم و اقتصاد را به مردم واگذار نکردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی مردمی شکل نگرفته که افراد فرمانده خلاق در حوزه کارآفرینی واقعی و به دنبال خدمت بدون رانت، تلاش می کنند و انسانیت و مروت دارند و به دور از سودجویی هستند.

وی با بیان اینکه صحنه اقتصاد را به درستی باید به مدیریت کارآفرینان جوان خلاق و یا حتی پیشکسوتان که در کشور کم نیستند واگذاریم تا اقتصاد را به پیش ببرند.

قالیباف تصریح کرد: ما در اقتصاد و حتی مسائل اجتماعی و فرهنگی، هر کجا کار را از مردم گرفتیم و اجازه ندایم افراد خلاق و کار آفرین باشند به نتیجه نرسیدیم که از این رو باید نقش تسهیل گری داشته باشیم.

وی به تعبیر «قوه بروکراسی» به عنوان اسب سرکشی که باید مهار شود، اشاره کرد و قانونی که برای مشاغل تصویب شد را برای مهار آن دانستد زیرا مردم باید در اولویت باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به فضای مجازی که محلی برای کسب و کار حساب می شود نیز اشاره و ابراز کرد: اگر در اینجا بی قانونی باشد زندگی مردم و اقتصاد را بر هم می زند که از این رو پایبند اقتصاد دیجیتالی هستیم ولی اجازه نمی دهیم از این عرصه تروریست هایی که شهید فخری زاده را به شهادت رساندند، استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در این جنگ شناختی رسانه ای و اقتصادی امروز همان دفاع به نوعی دیگر در گام دوم انقلاب وجود دارد ولی ابزار و صحنه مبارزه عوض شده است که ما باید پویایی خود را داشته باشیم.

قالیباف با بیان اینکه دشمن در ابتدای انقلاب می خواست بقای نظام اسلامی را از بین ببرد و امروز می خواهد مقبولیت و مشروعیت آن را از بین ببرند، اظهار کرد: باید باور مسئولان تغییر نکند و بدانیم که سنت های الهی هست و از این رو به گونه ای عمل کنیم که مدیون امام راحل و شهدا نباشیم و روز به روز آسایش، آرامش و عزت مردم را فراهم کند و شرمنده رهبر و مردم نباشیم.

در این مراسم که جمعی از مسئولان حوزوی و استانی حضور داشتند، از خانواده شهید کامیاب تقدیر شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha