شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار با جمعی از مستندسازان نیجریه

حوزه/ جمعی از مستند سازان جوان نیجریه در دیدار با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور، از پروژه ساخت مستندی با محوریت وقایع سال ۲۰۱۵ و کشتار شیعیان زاریا خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته تعدادی از مستندسازان کشور نیجریه با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار مستندسازان جوان از مستند در حال ساخت با محوریت کشتار مردم زاریا در سال ۲۰۱۵ خبر دادند و ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت و روند کار، مشکلات و موانع موجود را بیان کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی ضمن تقدیر و تشویق مستندسازان بیان کرد: یکی از اهداف دشمنان پنهان کردن وقایع و اتفاقات فاجعه زاریا است و شما جوانان نیجریه با ساخت این مستند نام و یاد شهدای زاریا را برای همیشه زنده نگه خواهید داشت و این کار بزرگی است.

وی در ادامه خطاب به مستندسازان جوان خاطرنشان کرد: چیزی که می‌تواند اذهان عمومی را روشن کند، همین مستندهای شماست.

لازم به ذکر است، حادثه خونین شهر زاریا در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۵ رخ داد که طی آن ارتش نیجریه با یورش به حسینیه شیعیان و منزل شیخ زکزاکی روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی این کشور و دستگیری ایشان فاجعه و قتل عام بزرگی را رقم زد که گفته می‌شود در این حادثه بیش از یک هزار نفر طی سه روز به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha