دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حضور تولیت آستان قدس رضوی در مواکب سطح شهر مشهد

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با هدف تقدیر از خدمات برپاکنندگان موکب‌های مردمی محرم در مشهد مقدس، از این موکب‌ها بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با حضور در مواکب روضه الشهدا، محبین الائمه(ع)، امام سجاد(ع)، جان نثاران صاحب‌الزمان(عج) و چایخانه امام هادی(ع)، ضمن بازدید از خدمت‌رسانی‌های آنان به خادمان این مواکب خدا قوت گفت.

تولیت آستان قدس رضوی در این بازدید، برپایی و بزرگداشت عزای امام حسین(ع) را از ارزشمندترین اعمال عبادی دانست و اظهار داشت: تبلیغ و بزرگداشت مراسم عزاداری ماه محرم و عاشورا، از منظر دینی بسیار با اهمیت است و این مراسم در طول تاریخ امری مردمی بوده و لازم است مردمی بماند.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت توجه به مباحث معرفتی در کنار برپایی مواکب، یادآور شد: مواکب حسینی در کنار خدمت‌رسانی به عزاداران، باید ضمن بیان پیام‌های معرفتی و بصیرت افزا، سبک زندگی حسینی را ترویج کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: شور عزاداری‌ها نباید موجب غفلت از توجه به مسائل فرهنگی، علمی و تاریخی نهضت امام حسین(ع) شود و لذا ضروری است مواکب در کنار فعالیت‌های مختلف خود، به مباحث فرهنگی نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha