پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیرزاد ایزدی

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه جریان مقاومت در سراسر جهان، با درس گرفتن از قیام امام حسین(ع) در برابر زورگویان و متجاوزان مقتدرانه ایستاده‌ است، گفت: امروز صهیونیسم جهانی در برابر مکتب عاشورا دچار ضعف و اضمحلال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی کارشناس علوم دینی اهل سنت روز گذشته در مراسمی که با حضور فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان مریوان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: امام راحل می‌فرمایند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، که این کلام ایشان نشان از پویایی مکتب عاشورا دارد.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: قیام امام حسین(ع) زمان و مکان را در نوردیده و امروز به عنوان طلایه دار نهضت‌های آزادی بخش در سراسر جهان می‌باشد و هر قیامی که به تاسی از مکتب عاشورا حرکت کرده، بی‌شک موفق بوده است.

وی افزود: مکتب عاشورا، یعنی تسلیم ناپذیری در برابر ظلم و ستم و استبداد، بنابراین امروز باید با این دیدگاه و استفاده از آموزه‌های حسینی در برابر زورگویان و ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کنیم.

ماموستا ایزدی تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع) همچنین به ما آموخت که هرگز در برابر زورگویان سر تعظیم فرود نیاوریم و نیز تجربه نشان داده که دور شدن از نهضت عاشورا، قدرت بصیرت دینی و سیاسی ما را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جریان مقاومت در سراسر جهان، با درس گرفتن از قیام امام حسین(ع) در برابر زورگویان و متجاوزان مقتدرانه ایستاده‌ است، خاطر نشان کرد: امروز صهیونیسم جهانی در برابر مکتب عاشورا دچار ضعف و اضمحلال شده است.

ماموستا ایزدی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مکتب عاشورا در فکر و عمل ما باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند بر ملت ایران مستولی شود، بنابراین باید داشته‌های این مکتب عظیم را برای آیندگان حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha