دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گوشی عزاداری مردم شهر یاسوج در روز عاشورای حسینی

امروز همه جا سیاه پوش شده و از هر کوی و برزن صدای یا حسین و یا ابالفضل(ع) به گوش می رسد و شهرها و روستاها مملو از جمعیت عزاداری است که در عاشورای حسین(ع) چشمهایشان پر از اشک است و بر سر و سینه می زنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با عاشورای حسینی اقصی نقاط ایران اسلامی شاهد حضور انبوه عزادارانی است که در مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زنان اشک ماتم می ریزند.

امروز همه جا سیاه پوش شده و از هر کوی و برزن صدای یا حسین و یا اباالفضل(ع) به گوش می رسد و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در اماکن مقدس، مساجد و خیابان ها به سوگواری می پردازند.

گزارش خبرنگاران خبرگزاری حوزه از سراسر کشور حاکی از آن است که از صبح امروز هیئت ها و دستجات عزاداری با حضور بسیار گسترده مردم عزادار و عاشق امام حسین(ع) طبق آیین و سنن خاص خود به خیابان ها آمده و در سوگ حسین(ع) به عزاداری پرداخته و بر سر و سینه زنان اشک ماتم می ریزند.

در مشهد مقدس هم دستجات عزاداری با نظم و شکوه خاصی برای عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) وارد حرم مطهر می شوند و در عزای سیدالشهدا(ع) می گریند.

شهر مقدس قم نیز همچون دیگر شهرهای کشورمان در عاشورای حسینی حال و هوای دیگری دارد و حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از جمعیت عزاداری است که در عاشورای حسین(ع) چشمهایشان پر از اشک است و بر سر و سینه می زنند.

اماکن متبرکه، مساجد، تکایا و هیئت های عزاداری شاهد حضور خیل انبوهی است که در سوگ حضرت سیدالشهدا ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان به سوگ نشسته اند.

آری! امروز سراسر ایران اسلامی حال و هوای عاشورایی به خود گرفته و دلدادگان امام حسین(ع) زیر پرچم «مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» جمع شده اند تا به همه دنیا به ویژه دشمنان بگویند ادامه‌دهنده مکتب حسینی اند و از حسین(ع) جدا نمی شوند و با صدای رسا فریاد بزنند «هیهات مناالذله».

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ایران در عاشورای حسینی یکپارچه گریان است / خیابان ها مملو از جمعیت عزادار

ایران در عاشورای حسینی یکپارچه گریان است / خیابان ها مملو از جمعیت عزادار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha